• چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400042316767
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار دهاقان:

هیچ کرونایی‌ در دهاقان بستری نمی‌شود

هیچ کرونایی‌ در دهاقان بستری نمی‌شود

ایسنا/اصفهان فرماندار دهاقان گفت: به دلیل کمبود امکانات پزشکی و حضور نداشتن پزشک به شکل شبانه‌روزی بیماران را در مراکز درمانی دیگر شهرستان‌ها بستری می‌کنیم.

سید علی سجادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت شهرستان دهاقان از نظر شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: هم‌اکنون در وضعیت زرد قرار داریم و برای کنترل بیشتر ویروس نظارت بر تفرجگاه‌های دهاقان را تشدید کرده‌ایم و به این دلیل که در شرایط زرد کرونایی هستیم نمی‌توانیم ورود به اماکن تفریحی را ممنوع کنیم. ادارات نیز ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و بازرسی از اصناف در دهاقان نسبت به دیگر شهرستان‌های استان بیشتر است.

وی افزود: اجازه برنامه‌های تجمعی را در سطح شهر نمی‌دهیم و اگر برنامه‌ای مجوز برگزاری دریافت کند تنها در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی می‌تواند فعالیت کند. مرکز تجمیع واکسیناسیون شهرستان به خوبی فرایند تزریق واکسن را انجام می‌دهد. البته یکی از معدود شهرستان‌هایی بودیم که در شرایط نارنجی و قرمز ورود و خروج‌ها را در سه مبادی ورودی به طور کامل کنترل کردیم.

فرماندار دهاقان در پاسخ به این سؤال که آیا نباید در شرایط زرد هم ترددها کنترل شود تا وضعیت بدتر نشود؟ گفت: مشکل اصلی که در بحث کنترل ترددها داریم این است که هر ایستگاه ایست و بازرسی که دایر کنیم روزانه بیش از یک‌میلیون تومان هزینه دارد. در هر ایستگاه حداقل ۷ نفر بازرس از دستگاه‌های مختلف حضور دارند که هزینه‌های آنها زیاد می‌شود.

سجادی تصریح کرد: مشخص نشده که این هزینه‌ها را چه دستگاهی باید پرداخت کند. شهرداری‌ها بودجه کافی برای این هزینه‌ها ندارند و سال گذشته هزینه تأمین مواد ضد عفونی کننده را شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت کردند. بنابراین هزینه‌های زیاد و کمبود بودجه مشکل اصلی دایر کردن ایستگاه‌های ایست و بازرسی هستند و تنها در مدت زمان محدود قادر هستیم این ایستگاه‌ها را راه‌اندازی کنیم، همان‌طور که تمام شهرستان‌ها با این مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون شش نفر در مراکز درمانی بستری هستند و در سه روز گذشته هیچ فوتی نداشتیم. خوشبختانه درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان دهاقان در بخش‌های مختلف مطلوب است، به طوری که اصناف ۸۰ درصد، ادارات ۷۰ درصد و مردم ۶۵ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

فرماندار دهاقان افزود: با توجه به شرایط موجود و موج پنجم کرونا در کشور شرایط دهاقان نیز بدتر خواهد شد. برای مثال هفته گذشته سه نفر بستری داشتیم اما الان این تعداد به شش نفر افزایش یافته است و تعداد تست‌های مثبت و مراجعه شهروندان به مراکز درمانی نیز در حال افزایش است.

سجادی افزود: یکی از اقدامات مؤثر برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا که انجام نشد بستری کردن بیماران کرونایی در مراکز درمانی دهاقان بود که به دلیل کمبود امکانات و حضور نداشتن پزشک به شکل شبانه‌روزی مجبور شدیم بیماران را در مراکز درمانی دیگر شهرستان‌ها بستری کنیم. برای مثال یک نفر که در شهرضا یا مبارکه بستری می‌شود همراهان بیمار مجبور هستند در رفت و آمد بین دو شهرستان باشند که این امر سبب افزایش مبتلایان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل کمبود امکانات درمانی در دهاقان را با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان چند بار مطرح کردیم، اما اقدامی برای حل این مشکل نشد. دستگاه اکسیژن ساز و پزشک متخصص مورد نیاز برای بستری بیماران کرونایی در دهاقان نداریم که با توجه به جمعیت ۳۴۵۰۰ نفری این شهر مشکل بزرگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha