• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400042115118
  • خبرنگار : 50294

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان:

بیش از ۶۷ هزار کردستانی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

بیش از ۶۷ هزار کردستانی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۶۷ هزار و ۵۵۵ نفر در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

ابراهیم قادری اظهار کرد: تاکنون ۱۴ پارت واکسن کرونا به استان اختصاص یافته و تزریق آن برای گروه‌های در معرض خطر در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: تا این لحظه ۱۳۵ هزار و ۲۸۸ دوز واکسن به استان اختصاص یافته که از این تعداد ۷۹ درصد آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۶۷ هزار و ۵۵۵ نفر در استان تا این لحظه واکسن کرونا دریافت نموده‌اند، درصد پوشش واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان را ۹۲ درصد اعلام کرد.

قادری با ذکر اینکه ۵۹ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال استان به عنوان یکی‌ از گروه‌های هدف در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: اکنون افراد بالای ۶۵ سال می‌توانند برای دریافت واکسن در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

بە گزارش ایسنا و بە نقل از دانشگاە علوم پزشکی کردستان، وی با ذکر اینکه شهرهای سنندج، قروه، بیجار، دیواندره و دهگلان بیشترین میزان استقبال دریافت واکسن کرونا را داشته‌اند، تأکید کرد: انتظار داریم شهروندان شهرهای مریوان، سروآباد و بانه هر چه سریع‌تر برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: واکسن‌های اختصاص یافته به استان، قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور نمایندگان بخشهای نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت شده و همه دریافت‌کنندگان آن قابل رصد و پایش هستند.

قادری اظهار کرد: از تمامی هم استانی‌ها تقاضا می‌شود منتظر تماس تلفنی و یا پیامک مراکز بهداشت جهت دعوت به مراکز واکسیناسیون باشند و از مراجعه بدون هماهنگی به مراکز و پایگاه‌های بهداشت و درمان خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha