• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1400042114859
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

جزئیات ارسال تجهیزات مقابله با کرونا به سیستان و بلوچستان

جزئیات ارسال تجهیزات مقابله با کرونا به سیستان و بلوچستان
عکس دریافتی از سایت وزارت بهداشت.

هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران اعلام کرد که همزمان با شیوع کرونا در جنوب شرق کشورمان از جمله سیستان و بلوچستان و شهرهای آن تمهیدات لازم را در نظر گرفته و بلافاصله پس از اعلام مراکز درمانی با هماهنگی معاونتهای بهداشت و درمان اقدام به تامین و ارسال تجهیزات و ملزومات پزشکی مقابله با کرونا کرده است.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تجهیزات بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی جدید الاحداث زاهدان، به قید فوریت طی ۲ هفته تامین شد که بسیاری از این تجهیزات و ملزومات پزشکی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تهیه و برای این استان ارسال شده است.

هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، تاکنون ۳۹۰ عدد از انواع تخت‌ و تشک بیمارستانی، ۳۲ دستگاه ونتیلاتور ثابت و پرتابل، ۸۷ دستگاه از انواع مانیتور ثابت و پرتابل را به همراه دستگاه‌های کمک تنفسی BIPAP ، دستگاه‌های اکسیژن ساز، پمپ سرنگ و پمپ سرم، دستگاه‌های سونوگرافی، ماشین بیهوشی، الکتروکوتر و انکوباتور را برای بیمارستان‌های زاهدان تامین کرده است.

در راستای ادامه روند خدمت‌رسانی به بیمارستان‌های سراسر کشور توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی  علاوه بر زاهدان برای ایرانشهر نیز تاکنون ۲۹ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی، ۱۶ دستگاه ونتیلاتور، 4 دستگاه BIPAP وCPAP،  و ۳ دستگاه اکسیژن ساز، ۲۲ تخت از انواع تخت‌های اتاق عمل و ... ارسال شده است.

همچنین تعداد ۴ دستگاه ونتیلاتور، ۱۶ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی و سایر تجهیزات سرمایه‌ای سنگین برای دانشگاه علوم پزشکی زابل ارسال شده است.

گفتنی است تعداد قابل توجهی از انواع کیت‌های تشخیص سریع آنتی ژن، کیت تشخیص مولکولی و کیت استخراج نیز علاوه بر شهرهای زاهدان، زابل و ایرانشهر برای سایر مراکز درمانی سراسر کشور توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی تامین و ارسال شده است. بنابراین با توجه به تمهیدات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط این نهاد، امکانات لازم جهت انجام تست‌های مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha