• یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400041309091
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان:

تاکنون موردی از ویروس دلتا در آذربایجان غربی مشاهده نشده است

تاکنون موردی از ویروس دلتا در آذربایجان غربی مشاهده نشده است

ایسنا/آذربایجان غربی رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تاکنون موردی از ویروس دلتا در آذربایجان غربی مشاهده نشده است.

دکتر جواد آقازاده با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی مسافرانی از کشورهای  پاکستان و افغانستان دارد، افزود: افرادی به صورت غیرقانونی از پاکستان و افغانستان وارد کشور شده و از مسیر ترکیه از کشور خارج می شوند و معمولا در شهرهای خوی، چالدران، ماکو و پلدشت چند روز اسکان پیدا می کنند و متاسفانه در این افراد سوش های ویروس دلتا یافت شد که این افراد از کشور دیپورت شده اند و تا بحال هیچ همشهری و هم استانی به گونه ویروس دلتا مبتلا نشده است.

وی با تاکید بر سرایت پذیری بالای ویروس هندی یا دلتا افزود: سازمان بهداشت جهانی ویروس هندی یا دلتا را جزو خطرناکترین نوع جهش کووید ۱۹ اعلام کرده است که در ۹۶ کشور شروع شده و خوشبختانه در کشور ما موردی از این ویروس تا بحال دیده نشده است.

آقازاده اضافه کرد: میزان انتشار و تعداد بیمارانی که به علت ابتلا به ویروس هندی بستری می شوند بسیار زیاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ضمن ابراز نگرانی از احتمال بروز موج پنجم گفت: تا امروز وضعیت ما در کشور خوب بوده ولی با توجه به افزایش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز ۱۶ساعته و تعداد موارد بستری، احتمال ورود به موج پنجم زیاد است.

 به گزارش روابط عمومی علوم پزشکی استان،وی در ادامه اضافه کرد:  این یک هشدار است و من به مسئولین گوشزد کردم که همگی چه دولت و چه مردم باید  آماده باشیم و تلاش کنیم تا میزان تلفات و گرفتاری را کاهش دهیم.

دکتر آقازاده با تاکید بر ایمنی حاصل از تزریق واکسن گفت: خوشبختانه واکسنها میزان ابتلا و شدت بیماری را کاهش می دهند و من تاکید می کنم شهرهایی که در وضعیت نارنجی(خوی، ارومیه، ماکو، میاندوآب، شاهین دژ، بوکان، چالدران، اشنویه و پیرانشهر )  هستند باید  از طریق رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری و اجتناب از ترددهای غیر ضروری مخصوصا به شمال استان تلاش نموده که به وضعیت قرمز تبدیل نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha