• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403071209733
  • خبرنگار : 50136

استاندار آذربایجان‌غربی اعلام کرد

عملیاتی شدن بخش قابل توجهی از توافقات ششمین نشست همکاری‌های استان‌های مرزی ایران و ترکیه

عملیاتی شدن بخش قابل توجهی از توافقات ششمین نشست همکاری‌های استان‌های مرزی ایران و ترکیه

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بخش قابل توجهی از توافقات ششمین نشست مشترک همکاریهای استانهای مرزی ایران و ترکیه عملیاتی شده است.

محمدصادق معتمدیان ۱۲ مهرماه در حاشیه هفتمین نشست مشترک همکاری‌های آذربایجان‌غربی و استانهای هم مرز ترکیه که در هتل آنا برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته ششمین نشست همکاری مشترک بین دو کشور ایران و ترکیه در وان برگزار شد و تفاهم نامه ای ۱۴ بندی با هدف توسعه روابط اقتصادی، تجاری، توسعه گردشگری، حوزه علمی و دانشگاهی تنظیم شد. 

وی با اشاره به اینکه امروز در هفتمین نشست همکاری مشترک بین ایران و ترکیه، مروری بر دستاوردهای ششمین نشست داشتیم، اظهار کرد: در بخش قابل توجهی از توافقات بین دو کشور از جمله تجاری سازی مرز رازی-کاپی کوی، توسعه حمل و نقل ریلی، رفع مشکلات مرزی و تبادلات علمی و دانشگاهی و گردشگری توافقات خوبی انجام شده است. 

معتمدیان با اشاره به اهداف برگزاری هفتمین نشست مشترک در ارومیه گفت: هدف از این نشست، بررسی میزان اجرای مصوبات نشست ششم و تبادل نظر در جهت رفع مشکلات و موانع در جهت تحقق هدفگذاری‌های بین دو کشور برای رسیدن به تبادلات ۳۰ میلیارد دلاری به عنوان چشم انداز اقتصادی و تجاری است. 

وی با اشاره به مرزی بودن استان بر لزوم نقش آفرینی و بهره گیری از این ظرفیت استان در توسعه تبادلات تاکید کرد و افزود: در تلاشیم در تکمیل زیرساختها، توسعه ریلی، ۲۴ ساعته کردن مرزها و توسعه حجم مبادلات و ارتقای جاده‌های منتهی به مرزها شاهد توسعه حجم مبادلات بین ایران و ترکیه باشیم. 

استاندار خاطر نشان کرد: حضور هیات عالی ربطه در هفتمین نشست همکاری مشترک نشان از عزم جدی دو کشور بر ای توسعه همه جانبه ارتباطات دو کشور است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha