• یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400041309033
  • خبرنگار : 50294

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خبرداد:

سنجش شایستگی حرکتی نوآموزان بدو ورود به مدرسه کردستان

سنجش شایستگی حرکتی نوآموزان بدو ورود به مدرسه کردستان

ایسنا/کردستان معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: برای اولین بار نوآموزان ورود به مدرسه مورد ارزیابی شایستگی های حرکتی قرار می‌گیرند.

افشین خوش گوار امروز (۱۳تیر)در جلسه ستاد استانی هماهنگی طرح سنجش شایستگی های حرکتی نوآموزان با اعلام این مطلب اظهار کرد: هر سال شاهد اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بودهایم که نوآموزان از جنبه‌های مختلف همچون بینایی، شنوایی، اختلالات کلامی و نارسایی‌های جسمانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: یکی از بخش های مغفول ولی مهم سنجش و ارزیابی سواد حرکتی نوآموزان بود که با توجه به اهمیت و ضرورت آن برای نسل آینده،با هماهنگی های به عمل آمده توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت و سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری، این بخش نیز به مراحل سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان افزوده شد.

 خوش‌گوار با اشاره به پایلوت بودن این طرح در سال جاری خاطرنشان کرد: بر این اساس در پایگاه های سنجش مرکز استان 500 نوآموز شامل 250 نوآموز دختر و 250 نوآموز پسر مورد سنجش شایستگی های حرکتی قرار می گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت ادامه داد: در این طرح نوآموزان در 4 ایستگاه هماهنگی چشم و عضله،چابکی،استقامت و تعادل فضایی مورد ارزیابی حرکتی قرار می گیرند.

خوش گوار افزود: دو پایگاه سنجش سطح شهرستان سنندج محل اجرای این طرح می باشد که با فراهم کردن تجهیزات و سایر شرایط مورد نیاز،آمادگی انجام تست های مذکور را دارند و انتظار می رود خانواده های نوآموزان همکاری لازم را با مجریان آن داشته باشند.

 در ادامه این جلسه عذرا یزدانی کارشناس مسئول تربیت بدنی دختران و رابط طرح، با اشاره به هماهنگی های انجام شده با اداره آموزش و پرورش استثنایی استان از تعیین و استقرار دو مربی متخصص موضوع در پایگاه های سنجش خبر داد و گفت: علاوه بر اجرای تست های تعریف شده طرح،در قالب فرم طراحی شده از والدین نوآموزان سوالاتی در زمینه میزان و چگونگی فعالیت های ورزشی فرزندشان پرسیده خواهد شد که در کنار نتایج تست های شایستگی حرکتی جمع بندی می شود و نمایه ای کلی از وضعیت سواد حرکتی نوآموز استخراج می شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha