• شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400041208596
  • خبرنگار : 50455

شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس

شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس

ایسنا/قم شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس جمهوری اسلامی ایران برای سال تحصیلی 1400-1401 به ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق و مدارس استان ابلاغ گردید.

محمد رضا اسلامی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان قم در خصوص ثبت نام دانش آموزان ابتاع استان خاطر نشان کرد: کلیه دانش آموزان اتباع خارجی دارای مدارک اقامتی معتبر اعم از گذرنامه دفترچه اقامت، کارت آمایش، کارت هویت، برگه تردد آموزش و معرفی نامه حمایت تحصیلی می توانند در مدارس ثبت نام نمایند.

وی گفت: تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس دولتی و غیر دولتی–استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی براساس دستورالعمل های ابلاغی همانند دانش آموزان ایرانی می باشد.

اسلامی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش و ادامه تحصیلی هیچ تفاوتی بین دانش آموزان ایرانی و اتباع خارجی وجود ندارد، یادآور شد: در حال حاضر حدود 34 هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی در بیش از 1159 واحد آموزشی مشغول به تحصیل می باشند .

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش قم ادامه داد: این دانش آموزان می توانند در تمامی مسابقات رسمی– فرهنگی و ورزشی و مسابقات علمی ( المپیادها ) تا سطح استانی شرکت نموده و با سایر دانش آموزان به رقابت بپردازند .

وی خاطر نشان کرد: در مدارس استان فقط دانش آموزان اتباع دارای مدارک اقامتی صادره از استان قم می توانند ثبت نام نمایند و اتباع سایر استان ها می بایست به دفاتر کفالت اتباع خارجی مراجعه نموده و نسبت به درخواست خود اقدام نمایند و دانش آموزان مشکوک التابعه ایرانی نیز بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران با مجوز فرمانداری می توانند در مدارس ثبت نام نمایند .

در پایان لازم به ذکر است در طول ایام ثبت نام نحوه فرایند اجرایی ثبت نام تشکیل پرونده تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی توسط بازرسان استانی و ادارات نواحی و مناطق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha