• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400040906373

مدیر جهاد کشاورزی شیراز:

مدیریت آفات در باغ‌های شیراز با قوت دنبال می‌شود

مدیریت آفات در باغ‌های شیراز با قوت دنبال می‌شود

ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی شیراز گفت: مدیریت آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در قریب به هزار هکتار از باغ‌های میوه قصردشت شهر شیراز امسال نیز با همکاری شورای شهر و شهرداری شیراز آغاز و با قوت دنبال می‌شود.

ذبیح‌الله سیروسی چهارشنبه ۹ تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح مذکور  از سال ۱۳۷۹ آغاز و  در پنج سال اخیر با تعامل شهرداری به اجرا در آمده است، عنوان کرد: پایش و مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای در دو مرحله برای باغ ‌های این قسمت از شهر شیراز به اجرا در می‌آید. 

به گفته او، رصد و مبارزه با آفت در باغ‌های میوه‌های زودرس مانند هلو، زردآلو و شلیل از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و برای باغ‌های انار و خرمالو از اواخر شهریور ماه پیگیری می‌شود که تامین مالی و ادوات مورد نیاز طرح بر عهده شهرداری شیراز و نظارت بر اجرا توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود. 

سیروسی اظهار کرد: عملیات فنی مورد نظر برای رصد و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای شامل نصب بیش از ۱۴ هزار تله فرمون جنسی و کاملا غیر شیمیایی در سطح باغ‌ها است که کار اجرایی توسط کلینیک گیاهپزشکی طرف قرارداد انجام می‌شود.  

او با تاکید بر اینکه حفظ و صیانت از باغ‌های قصردشت به دلیل موقعیت قرار گیری در قلب شهر شیراز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: کنترل آفات، پایداری تولید و جلوگیری از غیر اقتصادی شدن آن در باغ‌های این قسمت از شهر شیراز برای مجموعه مدیریت شهری شیراز بسیار حائز اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز با اذعان به اینکه باغ‌های قصردشت دارای سبقه تاریخی و شهرت جهانی است، افزود: اگر ما نتوانیم باغ‌های شهر شیراز را حفظ کنیم در برابر آیندگان مسئول خواهیم بود و باید پاسخگو باشیم؛ از طرفی به دلیل ارزش افزوده بالای اراضی چشم طمع عده‌ای به دنبال غیر اقتصادی شدن باغداری در این مناطق است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha