• سه‌شنبه / ۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400040805961
  • خبرنگار : 50187

رییس جهاد دانشگاهی اعلام کرد

ایجاد خانه هلال روانشناسی با همکاری جهاددانشگاهی و هلال احمر در کرمان

ایجاد خانه هلال روانشناسی با همکاری جهاددانشگاهی و هلال احمر در کرمان

ایسنا/کرمان رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان از ایجاد خانه هلال روانشناسی با همکاری جهاددانشگاهی و هلال احمر استان در کرمان خبر داد.

دکتر"مهدی بازمانده" در دیدار با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به کادر مجرب کلینیک خدمات تخصصی مشاوره روانشناسی جهاددانشگاهی استان کرمان گفت: نگاه ما نگاه تعاملی است و امیدواریم بتوانیم در تعامل با جمعیت هلال احمر استان خدمات خوبی را در زمینه مشاوره، آموزش و پژوهش در این حوزه ارائه دهیم.

وی به آسیب های اجتماعی ایجاد شده بعد از حوادث اشاره و تصریح کرد: با ایجاد خانه هلال روانشناسی و ارائه آموزش های لازم در این زمینه می توانیم آسیب های اجتماعی بعد از اتفاقات ناگوار را کاهش دهیم.

بازمانده اظهار کرد: افراد در سنین مختلف هر کدام به نوعی با یک یا چند آسیب اجتماعی دست به گریبان هستند و این آسیب ها در زمان بحران بیشتر می شود، بنابراین می طلبد با برگزاری دوره های مشاوره و روانشناسی با بحران های ناشی از حوادث مقابله کرد.

"رضا فلاح" مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی جهاددانشگاهی استان کرمان توانسته اند خدمات بسیار خوبی را ارائه دهند که جای قدردانی دارد.

وی خواستار همکاری ویژه جهاددانشگاهی در زمینه ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به پرسنل هلال احمر و امدادگران شد و افزود: با توجه به بالا بودن استرس در هنگام حوادث ناگوار، اگر افراد آموزش های لازم را در زمینه مشاوره ببینند آسیب های اجتماعی حین و بعد از حوادث به حداقل می رسد.

فلاح اهمیت مشاوره و خدمات روانشناسی را قبل، حین و بعد از حادثه بسیار ضروری ذکر کرد و افزود: تیم آموزش دیده و مجرب در این راستا می تواند هنگام حادثه با مهار استرس و فشار های روحی و روانی بهتر خدمت رسانی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha