• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400040603809
  • خبرنگار : 50204

استاندار مرکزی بر نقش قوه قضائیه در حوزه تامین امنیت پایدار تاکید کرد

استاندار مرکزی بر نقش قوه قضائیه در حوزه تامین امنیت پایدار تاکید کرد

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: قوه قضاییه نقش مهمی در توسعه امنیت ملی و ایجاد امنیت پایدار در کشور دارد.

سیدعلی آقازاده روز یکشنبه ۶ تیرماه در همایش فصلی ویژه هفته قوه قضاییه اظهار کرد: تابستان ۱۳۶۰، جز یکی از سیاه ترین دوران ها در تاریخ انقلاب اسلامی است. ۴۰ سال پیش در همین روز سوء قصد به مقام معظم رهبری که در آن زمان امام جمعه تهران بودند و پیش از آن سوء قصد به آیت الله رفسنجانی انجام شد و در ۷  تیر نیز حادثه دلخراشی رخ داد که زخم بزرگی بر دل انقلاب اسلامی نوپا بود و خیلی از دولت ها اذعان کردند که اگر در هر کشوری دیگری این اتفاق رخ می داد قطعا آن نظام سقوط می کرد، اما نظام جمهوری اسلامی نه تنها سقوط نکرد بلکه به مانند فولادی بود که به کوره می‌رفت و هر بار صیقل داده تر می‌شد.

وی افزود: قوه قضاییه علاوه بر وظایفی که بر عهده دارد یک نقش مهمی در توسعه امنیت ملی و امنیت پایدار برای کشور دارد، امروز اگر شاهد یک امنیت مطلوب در کشور هستیم تنها به دستگاه‌های امنیتی و نظامی مربوط نیست بلکه اگر تدبیر دستگاه قضا و چشم و گوش باز این دستگاه بر اساس گزارش ها نبود، نمی توانستیم بگوییم که یک امنیت پایدار را تنها با زحمت باقی دستگاه ها داریم، قوه قضاییه در راستای ایجاد امنیت پایدار موثر بوده و هست.

استاندار مرکزی گفت: امروز در قوه قضاییه شاهدیم که فعالیت های بسیار مثبت تری علاوه بر وظایف ذاتی، از جمله ورود به رونق اقتصاد و اقتصاد مقاومتی و حفظ و حراست و صیانت از انفال عمومی صورت می‌گیرد، علیرغم اینکه هر سال ۲۰ درصد به پرونده های وارده به این دستگاه اضافه می شود اما این قوه در کنار قوه مجریه در راستای حمایت از سرمایه گذار و اشتغال و تولید نیز گام‌های مثبتی برمی دارد و این یکی از موفقیت هایی است که قوه قضاییه در نقش آفرینی برای افزایش اعتماد عمومی دنبال می کند.

آقازاده با اشاره به سند تحول بنیادین قوه قضاییه بیان کرد: در سند تحول قضایی شاهد تحولات بسیار خوبی در دستگاه قضایی و تحول قوانین و ضوابط و بررسی پرونده ها هستیم و اینها همه توفیقات خوب قوه قضاییه است، یکی از سرمایه های دستگاه قضا تایید همیشگی و پیوسته مقام معظم رهبری از این قوه است.

وی با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد ادامه داد: حضور حدود نیمی از واجدین شرایط در پای صندوق های رای خود یک موفقیت بزرگ است.

استاندار مرکزی با تاکید بر هماهنگی بین اعضای شورای تامین استان افزود: در شورای تامین استان تا به امروز مصوبه ای که مخالف داشته باشد وجود نداشته و تمام مصوبات با هماهنگی بین اعضا تصویب می‌شود که این هماهنگی سبب توفیقات خوب و امنیت پایدار ... شده است. ارتباط دستگاه قضایی با مجموعه استان نیز ارتباطی خوب است و تاکنون ضعفی در این خصوص مشاهده نشده است و قطعا این مسیر همکاری  و هماهنگی ادامه خواهد داشت.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این همایش اظهار کرد: هفته قوه قضاییه یادآور حادثه بسیار دلخراش و ارزشمند سرچشمه تهران و حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله بهشتی است، در این روز منافقان کوردل، با حرکتی که نشان دهنده اوج خباثت و کینه آنان بود، جمعی از بهترین و شایسته‌ترین فرزندان ایران اسلامی را به شهادت رساندند. آیت الله شهید بهشتی، در تقوا و عدالت نمونه بود و به تعبیر امام راحل او یک ملت بود.

وی افزود: در طول دوران پر برکتی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، جنایات وحشیانه دشمنان و منافقان کوردل، نه تنها هیچگاه نتوانسته از عزم و اراده ملت ایران بکاهد، بلکه اتحاد، یکپارچگی، انسجام و وحدت ملت ایران اسلامی را برای مقابله با دشمنان و بدخواهان نظام دوچندان کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: شهید بهشتی معتقد بود که اسلام در تمامی حوزه‌های حقوقی، هویت فرهنگی، حقوق عامه و حقوق بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قانون اساسی نیز به همت این شهید والامقام تدوین شد که امروز مایه عزت و اقتدار ایران اسلامی است. فکر سازماندهی شده، مدیریت در جریان انقلاب، اخلاص در عمل، باتقوایی و آینده نگری از ویژگی‌های شهید بهشتی بود که شهادت مظلومانه اش ماهیت جریان‌های معاند و کج‌رو را در انقلاب اسلامی برملا کرد.

وی اضافه کرد: قانون اساسی بزرگترین افتخار و یادگار شهید بهشتی است، ممکن است گاهی به بررسی و بازنگری هم نیاز داشته باشد اما در مجموع این قانون اساسی ریل گذاری حکیمانه در تمام زمینه ها از جمله حقوق ملت و... است.

دری نجف آبادی با اشاره به برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد بیان کرد: حضور هدفمند ۳۰ میلیون نفر از واجدان شرایط در پای صندوق‌های رای و رای مثبت ۱۸ میلیون نفر به رئیس جمهوری منتخب پیام معناداری را در خود دارد و دولت آتی باید با تمام توان به صحنه بیاید و خدمات ارزنده‌ای را در کارنامه چهارساله خود ثبت کند. مردم ایران و استان مرکزی همواره پای آرمان‌های نظام اسلامی ایستاده‌اند و از تمامی رای دهندگان و عوامل اجرایی و نظارتی در انتخابات ۲۸ خرداد ماه جاری تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات قوه قضاییه در ۴۲ سال گذشته و آثار و برکات این اقدامات و کارنامه موفق قوه قضاییه در استان مرکزی اضافه کرد: پیشگیری بوژه پیشگیری از فعالیت شبکه های جرم و فساد و شبکه های قاچاق و خیانت و... باید در دستور کار دستگاه قضا قرار گیرد، روزنه های نفوذ و فساد و توطئه های دشمنان باید شناسایی و سرمنشاء این سرچشمه از بین رود و با آنها برخورد جدی صورت گیرد. دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی وطیفه دارند در این امر خطیر دستگاه عدلیه کشور را پشتیبانی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: تقویت شوراها از جمله شوراهای صلح نیز باید مورد توجه دستگاه قضا باشد، دستگاه قضایی کشور وظیفه دارد با تقویت شوراهای حل اختلاف زمینه گسترش این فرهنگ را در جامعه فراهم کند.

انتهای پیام

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha