• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400040503010
  • خبرنگار : 50165

از ابتدای سال‌جاری تاکنون اتفاق افتاد؛

کشف ۱۰۰۰ دستگاه ماینر در زنجان

کشف ۱۰۰۰ دستگاه ماینر در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: امسال نزدیک به ۱۰۰۰ دستگاه ماینر در استان زنجان کشف شده است.

علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی افزایش دمای هوا و کاهش بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، وزارت نیرو برنامه‌های مدونی با هدف عبور موفق از پیک بار تابستان ۱۴۰۰ طراحی و اجرا کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در زمینه مدیریت پیک بار، افزود: این شرکت در سال‌جاری با عقد ۸۱۰۰ مورد تفاهم‌نامه با صنایع و کشاورزان در خصوص مدیریت زودهنگام مصرف برق، کنترل مصارف در ادارات تا ۵۰ درصد در ساعات اداری و کاهش ۹۰ درصدی مصرف در ساعات غیراداری، کنترل دستگاه‌های سرمایشی در بانک‌ها و سایر ادارات و مدیریت مصرف در بخش خانگی و اطلاع‌رسانی درحوزه فرهنگ‌سازی در سطح استان با استفاده از بنرهای محیطی و بهره‌گیری از فضای مجازی و اپلیکیشن برق من، اقدامات موثری در جهت مدیریت مصرف برق انجام داده است.

این مسئول با اشاره به تاثیر استفاده غیرمجاز از برق برای راه‌اندازی دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال در افزایش پیک بار کشور به اقدامات شرکت توزیع در رابطه با جمع‌آوری رمزارزهای غیر مجاز، ادامه داد: در راستای کاهش نوسان ولتاژ و خاموشی به ویژه در ساعات پیک مصرف برق و وارد کردن خسارت به تجهیزات صنعت برق، برخورد با مرکزهای غیرمجاز از ابتدا با جدیت دنبال شده و در سال‌جاری نزدیک به ۱۰۰۰ دستگاه ماینر کشف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تصریح کرد: مردم زنجان در صورت اطلاع و یا مشاهده مراکز غیرقانونی دستگاه‌های ارز دیجیتال، می‌توانند با مراجعه به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat/pages/cryptocurrency.php ضمن رعایت محرمانگی اطلاعات ارائه شده، نسبت به ثبت گزارش مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز به نام خود اقدام کنند.

علیزاده با بیان اینکه صنایع و بخش کشاورزی در امر پیک‌سایی اهمیتی دارد، ادامه داد: نقش مردم نیز در عبوری کم‌عارضه و بدون خاموشی در شرایط کنونی با روش‌های ساده کاهش مصرف در ساعات اوج مصرف کشور (از ساعت ۱۲ تا ۱۸) موثر بوده و اگر میزان مصرف برق استان کمتر از سقف سهمیه تعیین شده باشد، شاهد خاموشی‌های بی‌برنامه نخواهیم بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: استفاده از وسایل برقی با برچسب انرژی بالا، استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار و تنظیم دمای کولرهای گازی حداقل ۲۵ درجه و حفظ درجه کند کولر از دیگر عواملی است که می‌تواند در کاهش مصرف برق بسیار موثر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha