• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400040100677

شرکت ۱۶۰ هزار نوآموز خراسان رضوی در طرح سنجش سلامت

شرکت ۱۶۰ هزار نوآموز خراسان رضوی در طرح سنجش سلامت

ایسنا/خراسان رضوی رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان رضوی گفت: امسال حدود ۱۴۰ هزار نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۲۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در طرح سنجش سلامت خراسان رضوی شرکت خواهند کرد.

 مهدی قاسمی‌پور امروز یکم تیرماه، در افتتاحیه پایگاه‌های طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی استان با تاکید بر اهمیت ویژه انجام مداخلات به هنگام و طلایی در جهت ارتقاء کیفیت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اظهار کرد: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی یکی از تاثیرگذارترین طرح‌ها در آموزش و پرورش محسوب می‌شود. امسال این طرح در ۶۷ پایگاه اولیه، پنج پایگاه تخصصی و ۴۲ پایگاه تخصصی مجازی در سطح استان اجرایی می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان رضوی با تاکید بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه طرح سنجش افزود: امسال حدود ۱۴۰ هزار نوآموزان بدو ورود به دبستان و ۲۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی استان در این طرح شرکت خواهند نمود.

ابوالحسن حقیقی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه این مراسم بیان کرد: مهمترین رسالت معاونت آموزش ابتدایی در ایام پیش‌رو اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان  بدو ورود  به دبستان و پیش‌دبستانی است و مداخلات به هنگام و طلایی این برنامه در سه مرحله شناسایی، ارجاع و فعالیت‌های تخصصی اجرایی می‌شوند.

وی با اشاره تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به منظور تربیت کودکان از بدو تولد تا ۶ سالگی در اسفندماه سال گذشته افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش شرایط مطلوبی را دارا است و خانواده‌ها می‌توانند بدون دغدغه به این پایگاه‌ها مراجعه کنند، فرآیند اجرای این طرح برای دانش‌آموزان عشایر رایگان خواهد بود.

همچنین محمد احمدیان، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با توجه به تمرکز دانشگاه علوم پزشکی بر پویایی جمعیت و پیرو ابلاغ سیاست های جمعیتی، قشر نوجوان و بدو ورود به دبستان یکی از گروه‌های مورد تاکید است، گفت: تعاملات خوبی بین دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه تعلیم و تربیت استان در خصوص اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۱۴ هزار نوآموز از مجموع ۱۴۰ هزار نوآموز استان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این طرح حضور خواهند داشت، افزود: امسال نیز فعالیت‌های ما در دو بعد آماده‌سازی مراکز خدمات جامع سلامت، واکسیناسیون نوآموزان، انجام مراقبت‌های بهداشتی و همچنین تبادل پروتکل‌های بهداشتی برای آماده‌سازی پایگاه‌های سنجش و آموزش کلیه عوامل اجرایی طرح ساماندهی شده است.

 انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha