• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400032215667
  • خبرنگار : 50163

برای اولین‌بار و به احترام حفظ محیط‌زیست انجام شد؛

«نه» نامزدهای انتخاباتی به نصب تبلیغات کاغذی در شهر هیدج

«نه» نامزدهای انتخاباتی به نصب تبلیغات کاغذی در شهر هیدج

ایسنا/زنجان برای اولین‌بار و به احترام حفظ محیط‌زیست، نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهر هیدج، از نصب تبلیغات کاغذی در سطح این شهر خودداری می‌کنند.

یکی از معضلاتی که همه ساله در تبلیغات انتخاباتی به ویژه تبلیغات شورای اسلامی شهرها به چشم می‌خورد، نصب عکس‌ها، بنرها و تراکت‌های تبلیغاتی بر روی در و دیوار شهرها است، تا جایی که در پاره‌ای مواقع علاوه بر در و دیوار منازل مسکونی، دیوار دستگاه‌های اجرایی، تیرهای برق و حتی آثار تاریخی واقع در بافت مرکزی شهرها نیز از گزند این تبلیغات در امان نمی‌ماند.

این روزها در شهر که قدم می‌زنی، دیوارها پر است از تصاویر نامزدهای انتخاباتی که لبخندی تصنعی بر لب دارند، این در حالی است که این تصاویر نه تنها چهره زشتی به شهر می‌بخشد، بلکه باعث آلودگی‌های بصری نیز می‌شود.

امروزه در تبلیغات از نوع کاغذ هیچ‌گونه اصول درستی اجرا نشده و همین امر باعث آلودگی محیط می‌شود. این تبلیغات بی‌رویه علاوه بر آلودگی هوا، به قطع بیشتر درختان نیز منجر می‌شود؛ علاوه بر این، تبلیغات کاغذی بر محیط نیز تاثیر متفی دارد و بر اعصاب و روان مردم اثرات ناخوشایندی می‌گذارد.

با توجه به مطالب ذکر شده، نامزدهای انتخاباتی برای اجرای فرهنگ و اخلاق صحیح می‌توانند علاوه بر نقاط تعیین شده توسط شهرداری‌ها در سطح شهر، از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کنند که علاوه بر کمک به حفظ و پایداری محیط‌زیست، در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌شود که حاصل این صرفه‌جویی‌ها را می‌توان صرف کارهای عام‌المنفعه کرد.

یکی از اقدامات ارزنده‌ای که در این دوره از انتخاب شورای اسلامی شهر در هیدج انجام شده، پرهیز نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی این شهر کوچک اما با فرهنگ و عالم‌پرور، از چاپ و نصب پوسترها و تراکت‌های انتخاباتی در سطح شهر است.

در همین رابطه شهردار هیدج با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی با نامزدهای انتخاباتی، می‌گوید: با پیشنهاد شهرداری و حمایت نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر هیدج، در این دوره از نصب پوستر و تراکت در سطح شهر توسط نامزدهای انتخاباتی خودداری می‌شود.

رضا حیدری با تقدیر از این اقدام شایسته، اضافه می‌کند: این تصمیم مهم، گام خوبی در راستای کمک به مسائل زیست‌محیطی و پیشگیری از آلودگی بصری شهر و رعایت حقوق شهروندی است.

وی می‌افزاید: در همین راستا شهرداری در هفت نقطه شهر و با اجرای داربست، شرایط برابری را برای تبلیغات محیطی کاندیداها فراهم کرده و تصاویر کاندیداهای انتخاباتی به صورت تجمعی و چاپ بر روی بنر انجام گرفته است.

حیدری خاطرنشان می‌کند: این تصمیم بجا و شایسته نامزدهای انتخاباتی شهر هیدج در حالی است که هیچ منع قانونی برای چاپ و توزیع پوستر و تراکت ندارند.

به گزارش ایسنا، در این دوره از شوراهای اسلامی، شهر هیدج ۱۲ نامزد انتخاباتی دارد که برای کسب پنج سهمیه شورا با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha