• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400031914204
  • خبرنگار : 50212

استاندار مرکزی:

تریبون های انتخاباتی به محلی برای حملات به دولت تبدیل نشود

تریبون های انتخاباتی به محلی برای حملات به دولت تبدیل نشود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: بسیاری از تریبون‌های انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به محلی برای حملات به دولت تبدیل شده که کار درستی نیست.

سیدعلی آقازاده چهارشنبه ۱۹ خردادماه در پنجاه‌وپنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی که در استانداری این استان، برگزار شد، با اشاره به رتبه برتر شورای گفت‌وگوی استان در سطح ملی اظهار کرد: استان مرکزی در سال گذشته در حوزه ایجاد کسب و کار به عنوان یکی از سه استان‌ برتر کشور شناخته شد.

وی بیان کرد: استان مرکزی در سال ۱۳۹۹ از نظر پائین بودن نرخ بیکاری با نرخ ۶.۸ درصد جزو دو استان برتر کشور شناخته شده و نشانگر آن است که با وجود تحریم‌ها، با تلاش همه جانبه بخش خصوصی و دولتی شاهد افزایش میزان اشتغال و کاهش نرخ بیکاری هستیم و این روند در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه دارد.

استاندار مرکزی حقوق معوقه کارگران را یکی از دغدغه‌های دولت در سال های گذشته بیان کرد و افزود: با اهتمام کارفرمایان و مدیران صنایع و پیگیری تیم اقتصادی دولت در استان موجب شد که آمار حقوق معوق کارگران که در پایان سال ۱۳۹۷ نزدیک به هفت هزار کارگر بود، این تعداد در اردیبهشت ماه سال جاری به ۵۷۲ نفر و به بیش از ۹۵ درصد کاهش یابد. در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۵۱۰ نفر کارگر دارای حقوق معوق در استان وجود داشت که در مقایسه با مدت مشابه، امسال حدود ۸۴ درصد کاهش داشته که بیانگر عملکرد مثبت تیم اقتصادی استان است.

وی با اشاره به اینکه در بدترین سال تحریم و در سال ۱۳۹۹ حدود ۹۶۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از استان مرکزی به نقاط مختلف جهان صادر شد، اظهار کرد: در دو ماه نخست سال ۹۹ حدود ۶۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان مرکزی صورت گرفته است و این شاخص در مدت مشابه امسال ۱۸۰ میلیون دلار انواع کالای غیر نفتی  بوده است. این رشد آماری سه برابری در شرایط سخت اقتصادی تصادفی نیست و نشانگر آن است که می توان تحریم‌ها را دور زد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه توفیقات استان در حوزه صنعتی و تولیدی در بدترین شرایط تحریمی رخ داده است، گفت: بیش از ۹۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور به ‌دلیل اعمال تحریم‌هاست و با وجود تورم در کشور، دولت تمام تلاش خود را برای حل مشکلات و توسعه اقتصادی انجام داده است و شاید ۱۵ درصد مشکلات به واسطه سوء مدیریت باشد که این موضوع در تمام دولت‌ها وجود داشته است.

وی با اشاره به برخی ایراداتی که به دولت گرفته می‌شود، گفت: برخی اظهار نظرها با غرض‌ورزی نسبت به دولت انجام می‌شود در حالی که رقابت در انتخابات باید جوانمردانه و با حفظ اخلاق و منش اسلامی باشد نه اینکه تریبون‌های انتخاباتی به محل حملات به دولت تبدیل شود.

آقازاده تصریح کرد: بیشترین فشارهای اقتصادی از سوی دشمنان در طول چهار سال اخیر به نظام اسلامی وارد شده است اما با وجود این فشارها نتیجه امیدبخشی در دولت و استان مرکزی بوجود آمد و اینکه در شرایطی که عمر دولت رو به پایان است و تریبونی هم برای دفاع در اختیار ندارد تمام زحمات آن را زیر سوال ببرند درست نیست.

آقازاده با اشاره به اینکه ترامپ در سال ۹۷ سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه کشور وضع کرد، افزود: در چنین شرایطی بود که با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی و تعامل دولت و بخش خصوصی بیش از یک میلیارد دلار کالای غیرنفتی از استان مرکزی به نقاط مختلف جهان صادر شد و در سال‌های ۹۸ و ۹۹ نیز این اقدام با کاهش ناچیزی ادامه داشت و نباید این خدمات را زیر سوال برد و آمار نادرست به مردم داد.

وی تاکید کرد: باید نگاه واقع بینانه و منصفانه به مسائل داشت هر چند که در افزایش نرخ تورم و عدم همخوانی آن با درآمد مردم مشکل داریم، ولی در هشت سال گذشته با همه توان کار شده است و آمارهای عمرانی و خدماتی دولت و میزان توسعه متوازن در سطح کشور را نباید نادیده گرفت و امیدواریم دولت آینده نیز این خدمات را ادامه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha