• جمعه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400031410663
  • خبرنگار : 50163

فعال سیاسی:

فرصت‌ها در کشور ناعادلانه تقسیم می‌شود

فرصت‌ها در کشور ناعادلانه تقسیم می‌شود

ایسنا/زنجان فعال سیاسی با بیان اینکه امروز فرصت‌ها در کشور ناعادلانه تقسیم شده و شاهد رواج پدیده آقازادگی و ژن خوب هستیم، گفت: این افراد هم مال مردم را می‌برند، هم فساد را در جامعه ترویج می‌دهند.

سعید محمد ظهر امروز (۱۴ خردادماه) در جمع مردم ابهر با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در راستای ایجاد حکمرانی اسلامی، پرچم انقلاب اسلامی را به اهتزاز درآوردند، افزود: همه مردم شیفته آرمان‌های امام راحل بودند، به نحوی که از مال و زندگی گذشته و حتی در این راه جان خود را از دست دادند که دلیل اصلی این ارادت نیز، ارزش‌های ناب اسلامی مانند عدالت، اخلاق، مبارزه با فساد و مبارزه با تبعیض بود.

وی با یادآوری اینکه امام راحل با این شعارها، حکومت فساد که مردم را به سمت بی‌دینی، بی‌اخلاقی و بی‌اعتقادی برده بود، شکست دادند، تصریح کرد: دشمنان برای اینکه کشورمان تبدیل به یک الگو نشود، از هیچ توطئه‌ای دریغ نکردند، اما امام راحل با نفس مسیحایی خودشان همه توطئه‌ها را خنثی کرده و باز این مردم بودند که طی هشت سال دفاع‌مقدس کنار امام خمینی (ره) ایستاده و مقاومت جانانه کردند.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه مبنای تفکر امام خمینی (ره)، اعتماد به مردم بود و ایشان می‌فرمودند هر کجا مشکلی ایجاد شد، به مردم رجوع کنید، مردم خودشان مشکلات را حل می‌کنند، ادامه داد: بعد از امام راحل، این پرچم به دست خلف صالح ایشان یعنی مقام معظم رهبری افتاد و ایشان به درستی مسیر را هدایت کردند.

وی با اشاره به اینکه از همان ابتدای امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی، تفکرات دیگری در کشور علی‌رغم همه نهیب‌هایی که ایشان می‌زدند، حکم‌فرما شد، تا جایی که ریل‌گذاری غلط در نحوه اداره کشور شکل گرفت، تاکید کرد: همه این‌ها برگرفته از تفکر اشتباه و نیز تفکر غربی و لیبرال است.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه عده‌ای به جای اینکه به فرهنگ اصیل و ناب رجوع کنند، تفکرات غربی را در کشور حاکم کردند و این موضوع رفته‌رفته در همه بخش‌ها خود را نشان داد و به جامعه آسیب زد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از بیست سال پیش خطر شبیخون فرهنگی را در جامعه فریاد می‌زدند اما متاسفانه عده‌ای آن را جدی نمی‌گرفتند؛ این در حالی است که امروز شاهد هستیم که این شبیخون فرهنگی خانواده‌ها را هدف قرار داده و به همین خاطر بنیان خانواده اصیل ایرانی دچار آسیب شده که نمونه بارز این امر نیز افزایش آمار طلاق است.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین معضلات امروز جامعه، معضلات فرهنگی است که از درون آن معضلات اجتماعی دیگری مانند حاشیه‌نشینی، فساد و تبعیض نیز ایجاد شده است، بیان کرد: متاسفانه علی‌رغم همه این مشکلات هیچ متولی برای رفع این دغدغه‌ها نداریم و کسی پاسخ‌گوی این مسائل نبوده و هیچ‌کس برای حل این مشکلات اقدامی نمی‌کند.

محمد با یادآوری اینکه امام راحل همواره می‌فرمودند که یک تار موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان نمی‌دهم، اضافه کرد: امروز موضوع اهمیت به کوخ‌نشینان را در وجود کارگزاران نظام مشاهده نمی‌کنیم و این امر در حالی است که امام راحل همواره جنگ با فقر را مطرح می‌کردند ولی متاسفانه امروز در جامعه ما فقیر هر روز فقیرتر و غنی هر روز غنی‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم ما می‌دانند کسانی که بر خلاف ارزش‌های انقلاب حرکت کنند، در هر چهره، پست و مقامی که باشند، خائن هستند، یادآور شد: عده‌ای در تلاش برای دو قطبی‌سازی در جامعه هستند اما دسته‌بندی‌های مقام معظم رهبری برخلاف این است و ایشان می فرمایند یک عده مدیر انقلابی و یک عده مدیر غیرانقلابی داریم که مدیران انقلابی در چارچوب ارزش‌های انقلاب حرکت می‌کنند و مدیران غیرانقلابی در چارچوب منافع خود و نزدیکان خود.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) با اشاره به اینکه برخی خود را در پشت جریانات خاص مخفی می‌کنند اما در اصل به دنبال کسب منافع شخصی خود هستند، عنوان کرد: امروز مردم دردمند هستند و هر روز می‌بینیم و می‌شنویم که عده‌ای از مدیران به دنبال منفعت‌طلبی بوده، عده‌ای اشرافیت خانوادگی را برگزیده و عده‌ای هم به دنبال رانت و فساد هستند.

این فعال سیاسی با اشاره به بی‌عدالتی در درآمدها، تشریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که برخی از مدیران، درآمد میلیاردی دارند ولی افرادی هم هستند که حتی ۲ میلیون تومان نیز درآمد ماهیانه نداشته و بسیاری نیز با ۴۵ هزار تومان یارانه، روزگار می‌گذرانند که اگر مسئولان به همه این مسائل اشرافیت داشته باشند نباید سر راحت بر بالین بگذارند.

وی با بیان اینکه امروز فرصت‌ها در کشور ناعادلانه تقسیم شده و شاهد رواج پدیده آقازادگی و ژن خوب بوده که این افراد، هم مال مردم را می‌برند و هم فساد را در جامعه رواج می‌دهند، گفت: بی‌عدالتی در آموزش نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که در کشور وجود دارد و در حال حاضر به مقوله آموزش به عنوان یک کالا نگریسته می‌شود به طوری که اگر کسی پول داشته باشد، می‌تواند از فرصت‌های آموزشی بیشتر و بهتری بهره ببرد.

محمد با تاکید بر اینکه در اصول مترقی قانون اساسی آمده است که باید از تبعیض جلوگیری شود، افزود: در سه اصل قانون، موضوع مسکن و تأمین آن جزو وظایف دولت است اما به راحتی از کنار این موضوع عبور شده، تا جایی که جوانانی که قرار است تشکیل زندگی دهند، امیدی به تحقق این موضوع ندارند و همه این مشکلات تجمیع شده و دولت سیزدهم باید آن را حل کند.

وی با بیان اینکه در بُعد فرهنگی، اجتماعی و بین‌المللی نیز آسیب‌های جدی به کشور وارد شده است، تصریح کرد: هشت سال است که سفره مردم، گروگان برجام و اقتصاد کشور نیز شرطی شده و این امر در حالی است که اگر قرار است در مقابل توطئه دشمنان بایستیم باید از داخل خود را قوی کنیم، زیرا درمان دردهای کشور در میز مذاکره «پنج به اضافه یک» نیست.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) با یادآوری اینکه دارای ثروت‌های عظیم خدادادی از جمله گاز، معادن، انرژی و کشاورزی در کشور هستیم اما متاسفانه در بسیاری از مواقع، تولید و درآمدهای ناخالص ما بسیار اندک‌تر از سایر کشورهایی است که از این مواهب خدادادی برخوردار نیستند، ادمه داد: امروز شاهد هستیم که تولیدکننده روز به روز ضعیف‌تر می‌شود، این در حالی است که مقام معظم رهبری به موضوع تولید توجه جدی دارند.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور، یک مسیر سخت است که هم مسئولان باید کمر همت در این راستا ببندند و هم مردم، تا ریل‌گذاری به سمت عدالت‌محوری و اقتصاد مردمی بازگردد، اظهار کرد: مردمی که جنگ را اداره کرده و انقلاب کردند، امروز نگران هستند اما همه ما می‌دانیم که نظام ما ناکارآمد نیست، بلکه کارگزاران ناکارآمد هستند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه عده‌ای در انتخابات با شعارهای فریبنده، مردم را گول زده و به شعارهای خود عمل نمی‌کنند، بیان کرد: مردم باید هوشیار و بابصیرت باشند و گول شعارهای فریبنده را نخورند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، مسیر راه کشور برای چهل سال آینده را ترسیم کرده‌اند، تاکید کرد: در این بیانیه باید با رویکرد تحولی، روحیه جهادی و نگاه به جوانان، مشکلات را در همه ساختارهای کشور حل کرد.

محمد با بیان اینکه امروز قوانین دست و پا گیر به یکی از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان و صادرکنندگان در اوج تحریم‌ها تبدیل شده است، عنوان کرد: قوانین مالیاتی به شکلی است که تولیدکننده و حقوق‌بگیر را بیشتر شامل می‌شود، این در حالی است که اخذ مالیات در بازارهای کاذب مغفول مانده است.

وی با یادآوری اینکه یکی از برنامه‌های دولت انقلابی، عمل جراحی بزرگ اقتصادی است که تاثیر زیادی برای عموم مردم داشته و خواص سلاطین از این جراحی آسیب خواهند دید، متذکر شد: بازگشت به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی در عمل و اجرای آن‌ها، رفع تبعیض، گسترش عدالت در جامعه و رفع فساد در دستور کار دولت انقلابی قرار دارد، به شرطی که مردم انتخاب درستی انجام دهند.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) اضافه کرد: طبق بیانیه گام دوم انقلاب، دولت اسلامی را تشکیل خواهیم داد و تک‌تک ظرفیت‌های کشور نیز در خدمت مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه توزیع یارانه‌ها نیز ناعادلانه است، یادآور شد: به طور مثال سالانه ۹۰۰۰ میلیارد تومان یارانه به بخش انرژی پرداخت می‌شود که ۹ برابر بودجه عمرانی کشور در سال‌جاری است، این در حالی است که کسانی که بیشترین مصرف انرژی‌ها را دارند، از این یارانه بیشتر بهره‌مند شده و دهک‌های پایین از آن کمتر بهره می‌برند که اگر یک قلم از این مهم نیز اصلاح شود، کمک شایانی به دهک‌های پایین جامعه خواهد کرد.

این فعال سیاسی با پرداختن به این موضوع که اگر بتوانیم با قوانین مالیاتی جدید، نقدینگی را از بازارهای کاذب و بانک‌ها، خارج و به سمت تولید هدایت کنیم، شاهد رونق اقتصادی و اشتغال خواهیم بود، تاکید کرد: همه این موضوعات در دولت انقلابی مورد توجه است.

وی با بیان اینکه توسعه بخش کشاورزی نیز یکی از اولویت‌های دولت انقلابی است، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که کشاورزان ما مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند، به طوری که حاصل دسترنج آن‌ها نصیب دلالان و یا فروشندگان نهادهای کشاورزی می‌شود که برنامه‌ها برای حل مشکلات کشاورزان و نیز مسکن روستایی تدوین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha