• جمعه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400031410531
  • خبرنگار : 50228

چرا پس از ۳۲ سال هنوز امام خمینی مورد تکریم است؟

چرا پس از ۳۲ سال هنوز امام خمینی مورد تکریم است؟

ایسنا/خوزستان مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: اگر بعد از گذشت ۳۲ سال هنوز امام را مورد تکریم و تجلیل قرار می‌دهیم، برای این است که پیام‌های امام، پیام‌های انسان‌ساز بودند و امام منادی احیای فضیلت‌ها و ارزش‌های والای انسانی بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، اظهارکرد: شاید این سوال مطرح شود که آیا پس از گذشت ۳۲ سال از ارتحال امام، هنوز ضرورتی به تکرار برنامه‌های سالگرد و بزرگداشت این مناسبت وجود دارد و اگر ضرورتی است حرفی برای گفتن است یا خیر؟ نکته اول این که مردان و انسان‌های بزرگ و مکتب‌های الهی چون با فطرت پاک و اصیل سر و کار دارند، محدود به زمان خاصی نیستند. نمونه آن نیز قیام امام حسین (ع) و کربلای ابا عبدالله در سال ۶۱ هجری است که پس از گذشت قرن‌ها به هیچ وجه دچار کهنگی و انحراف نشده‌اند، دلیل هم این است که یک حرکت نورانی در دفاع از آزادی، عدالت و سعادت و همچنین صف‌آرایی برابر ظلم، ستم و تعدی است.

وی بیان کرد: فطرتی که خداوند متعال، انسان را با آن آفریده است و از فطرت خودش نیز است، فطرتی است که ارزش‌ها و پاکی را می‌پسندد و مقابل بدی موضع می‌گیرد؛ پس هر حرکتی که با فطرت اصیل و ناب سازگار باشد، به زمان خاصی محدود نیست و همیشه معتبر است. پس اگر بعد از گذشت ۳۲ سال هنوز امام را مورد تکریم و تجلیل قرار می‌دهیم، برای این است که پیام‌های امام، پیام‌های انسان‌ساز بودند و امام منادی احیای فضیلت‌ها و ارزش‌های والای انسانی بود.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: امام، انسان‌ها را به بازگشت به خدا فراخوان می‌داد و اساسا نیز انقلاب اسلامی یک حرکت عظیم در جهت بازگشت به خدا بود. پس احیای معنویت از برجسته‌ترین آثار و پیامدهای انقلاب اسلامی بود. بنابراین اگر امام را بزرگ می‌داریم زیرا این احیای فضیلت‌های اخلاقی و ارزش‌های اسلامی و انسانی است و هیچ وقت کهنه نمی‌شود.

وی با اشاره به میراث امام که امروز در اختیار ما قرار دارد، گفت: انقلاب اسلامی و تاسیس نظام جمهوری اسلامی، سخنرانی‌ها، مکتوبات و آثار انسان‌ساز و نسخه مدیریت اجتماعی، میراثی است که از امام برای ما به جا مانده است. این نسخه اجتماع‌ساز را می‌توانیم در وصیت‌نامه سیاسی الهی امام متجلی ببینیم. این وصیت‌نامه، منشور و راهنمای ارزشمند و کارآمدی است که می‌تواند جامعه را جلو برده و به سعادت رهنمون کند. بنابراین تلفیق این دو موضوع این است که تجدید یاد امام خمینی (ره) و برپایی مراسم سالگرد امام را به فرصتی برای بازخوانی افکار و اندیشه امام و فرصتی برای بازگویی معارف و مطالبی که امام به جامعه آموخت، تبدیل کنیم و با گسترش و انتشار آن، مجددا عطر امام را در جامعه منتشر کنیم.

شفیعی در ادامه نیز بیان کرد: یکی از ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی، مردم‌باوری و اعتقاد به حق انتخاب برای مردم و انتخاب سرنوشت جامعه توسط خود مردم است. امام عمیقا معتقد بود که مردم باید خودشان تصمیم بگیرند و انتخاب کنند و امروز نیز در سی و دومین سالگرد ارتحال امام، آحاد جامعه عزیزمان را به شرکت فعال، آگاهانه و مبتنی بر شناخت در انتخابات دعوت می‌کنم زیرا شرکت در انتخابات، وصیت امام خمینی و مشارکت در تصمیم و سرنوشت‌سازی مردم، توصیه و سفارش امام بزرگوار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha