• پنجشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400031310015
  • خبرنگار : 50181

استاندار:

 سرمایه‌گذاران را از کرمانشاه فراری ندهیم

 سرمایه‌گذاران را از کرمانشاه فراری ندهیم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از دستگاه‌های مختلف خواست برای سرمایه‌گذاران مانع‌تراشی نکنند که در نهایت مجبور به فرار شوند و سرمایه خود را به استان‌های دیگر ببرند.

هوشنگ بازوند در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که امروز (۱۳ خرداد) برگزار شد، با بیان اینکه در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها باید هرآنچه در توان داریم برای حمایت از سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال قرار دهیم، افزود: هرگونه ایجاد مانع پیش روی سرمایه‌گذاران پذیرفتنی نیست.

وی اظهار کرد: گاهی آنقدر برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاران مانند آب و برق و یا صدور مجوزها سخت‌گیری می‌شود که سرمایه‌گذار مجبور می شود فرار کند و سرمایه خود را به استان‌های دیگر ببرد.

استاندار کرمانشاه جذب هرگونه سرمایه‌گذاری خصوصا سرمایه‌گذاری خارجی را برای ایجاد اشتغال در کرمانشاه ضروری دانست و دستگاه‌ها را ملزم کرد تا جایی که می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در استان تسهیل‌گری کنند.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاران خارجی اگر اهلیت داشته باشند، باید به جهت سرمایه خارجی که به کرمانشاه می‌آوردند مورد حمایت جدی قرار گیرند.

بازوند سپس به سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیون یورویی که قرار است با سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها در زمینه تولید پنل‌های خورشیدی صورت بگیرد اشاره و خاطرنشان کرد: این واحد حتما باید به نتیجه برسد، زیرا کرمانشاه در زمینه تولید پنل‌های خورشیدی از سایر استان‌ها عقب است.

مدیر ارشد استان کرمانشاه، بر لزوم حل مشکل تامین آب این پروژه هم تاکید کرد و یادآور شد: باید تا ۲۵ خرداد موضوع تامین آب مجموعه تولید پنل‌های خورشیدی تعیین تکلیف شود.

وی عنوان کرد: اگرچه تمایل داریم این کارخانه در منطقه اورامانات احداث شود، اما اگر تامین آب  در این منطقه امکانپذیر نبود، باید زمین در منطقه دیگری برای این پروژه در نظر گرفته شود.

بازوند عنوان کرد: در شرایطی که کشور با معضل کمبود برق مواجه است، تولید پنل‌های خورشیدی می‌تواند به رفع مشکلات خاموشی کمک کند.

 استاندار کرمانشاه درباره پروژه ذوب آهن سنقر نیز که مشکل تامین برق دارد، گفت: آمادگی داریم بخشی از اعتبار مورد نیاز برای احداث پست برق این مجموعه را تامین کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha