• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400031208977
  • خبرنگار : 50165

دانش‌آموزان کدام مناطق استان زنجان اضافه وزن دارند؟

دانش‌آموزان کدام مناطق استان زنجان اضافه وزن دارند؟

ایسنا/زنجان معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: بر اساس نتایج طرح کوچ، دانش‌آموزان ناحیه ۲ زنجان، ابهر و طارم اضافه وزن دارند.

ذبیح‌الله تاراسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح «کوچ»، اظهار کرد: نگاه آموزش‌وپرورش استان زنجان، همگانی و عمومی بودن خدمات حوزه تربیت‌بدنی و سلامت است. با ارتقای سواد حرکتی، ترویج سبک زندگی سالم و تمرکز بر رویکرد تربیت‌بدنی، اعمال یک مدیریت تغییر در گستره نظام تعلیم و تربیت با این چرخش تغییر پیدا کرده و یک نظام یکپارچه در گستره تعلیم و تربیت به وجود آمد.

وی با اشاره به مشارکت دانش‌آموزان در طرح کوچ، افزود: در این طرح ۱۷۵ هزار و ۳۰۴ دانش‌آموز در مناطق چهارده‌گانه استان مورد سنجش قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: ارزیابی این طرح ۹۲.۷۸ درصد دانش‌آموزان را در بر می‌گیرد که در سنجش اولیه ۴.۴۶ درصد دانش‌آموزان لاغر و خیلی لاغر و ۲۸.۵۱ درصد در دامنه اضافه وزن و چاقی قرار داشتند. در این ارزیابی ۶۶.۹۹ درصد نیز جزو دانش‌آموزان دارای وزن طبیعی بودند.

معاون تربیت‌بندی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به ادامه فرآیند اجرایی طرح کوچ، تصریح کرد: در سنجش ثانویه در حدود ۳ درصد از دانش‌آموزان زیر پوشش به تغییرات BMI دست یافته بودند. در دامنه لاغر و خیلی لاغر، دانش‌آموزان افشار به همراه بزینه‌رود و ایجرود و در دامنه اضافه وزن و چاقی، طارم، ابهر و مناطق ناحیه ۲ زنجان قرار دارند.

به گزارش ایسنا، معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) را بنا به احساس نیاز و نقش کلیدی، تاثیرگذار و جامعه آماری وسیع متشکل از دانش‌آموزان، اولیا و کارکنان، پروژه کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان را در دستور کار خود قرار داد تا بتوانند در این زمینه آگاهی‌های لازم را به دانش‌آموزان و اولیا بدهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha