• سه‌شنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400031108215
  • منبع : نمایندگی ایلام

تامین آب شرب، مشکل عمده شهرستان ملکشاهی/ دستگاه‌ها در رفع مشکلات همراهی کنند

تامین آب شرب، مشکل عمده شهرستان ملکشاهی/ دستگاه‌ها در رفع مشکلات همراهی کنند

ایسنا/ایلام فرماندار ملکشاهی گفت: از مشکلات عمده شهرستان کم آبی، تامین شرب آب و لزوم احداث تصفیه خانه است.

به گزارش ایسنا؛ در جلسه شورای اداری که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل شد «محمد تاسمه» ضمن مثبت خواندن خدمات و فعالیت‌های صورت گرفته توسط نظام و انقلاب در شهرستان ملکشاهی، اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده مردم ملکشاهی علاوه بر مشکل کم آبی و لزوم احداث تصفیه خانه، بحث گاز رسانی به روستاهای این شهرستان می‌باشد که در سال ۹۹ برای تعداد ۶ روستا از مجموع ۲۶ روستای این شهرستان عملیات گازرسانی انجام گرفته است.
فرماندار ملکشاهی پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه شهرستان ملکشاهی را ۶۵ تا ۷۰ درصد عنوان کرد و افزود: عمده مشکل مردم شهرستان ملکشاهی تامین آب شرب است که با کمک فعالیت‌های بنیاد علوی، بالغ بر ۶ میلیارد تومان هزینه برای پروژه آب رسانی به ۶ روستای حوزه بخش گچی صورت گرفته، که با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در حال پیشروی است و نقطه عطفی در پیشرفت و آبادانی روستاهای این حوزه به شمار می‌رود.
تاسمه با اشاره به پروژه آب شیرین کن در شهرستان ملکشاهی، تصریح کرد: به علت نبود استاندارهای لازم در خصوص آب شرب مورد مصرف مردم این شهرستان، با همکاری آب و فاضلاب بالغ بر ۷ تا ۸ میلیارد تومان هزینه برای شیرین سازی آب شرب هزینه شده است.
وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های مشارکتی شهرداری ملکشاهی گفت: با همکاری بنیاد علوی نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث ۷۰۰ متر پیاده راه تحت عنوان جاده سلامت هزینه شده است.
فرماندار ملکشاهی با اشاره به سایر پروژه‌های صورت گرفته در شهرستان ملکشاهی یادآوری کرد: به کمک و مشارکت بنیاد مستضعفان فاز اول بیمارستان شهرستان ملکشاهی با پیشرفت ۹۵ درصدی تکمیل و مردادماه امسال آماده بهره‌برداری است
وی سایر پروژهای صورت گرفته در شهرستان ملکشاهی را احداث مدرسه، خانه بهداشت، اصلاح نژاد دامی، ایجاد و توسعه باغات بادام، مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در ساخت خانه های مدد جویان واجد شرایط، پوشش دهی اینترنت 4G با کمک ایجاد ۳ سایت با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان در ۳ روستای این شهرستان و نیز مجهز نمودن روستاهای بخش گچی به خدمات های وب برشمرد و افزود: خدمات رسانی و مشارکت بنیاد علوی در شهرستان ملکشاهی شاخص و قابل تقدیر است.

همه مددجویان فاقد مسکن ملکشاهی در صورت تامین زمین صاحب مسکن می شوند
«قنبر موسی‌نژاد» گفت: هم اکنون حدود ۶۰ خانواده مددجو در ملکشاهی بدون مسکن هستند که مشکل اصلی بر سر راه خانه دار شدن این خانواده ها نبود زمین است که در این زمینه تقاضا داریم در سفر نماینده ولی فقیه به این شهرستان و مسئولان همراه، مشکل زمین این خانواده‌ها پیگیری شود.
موسی‌نژاد در ادامه افزود: مسکن و اشتغال مهم‌ترین دغدغه و اولویت کمیته امداد در شهرستان ملکشاهی است و در این زمینه هدف‌گذاری لازم صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱6 درصد جمعیت شهرستان ملکشاهی، مورد حمایت کمیته امداد هستند گفت: هر چقدر  درصد نیازمندی بالا باشد نشان دهنده این است که توسط مسئولین کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در ادامه با عنوان اینکه در شهرستان ملکشاهی توسعه نیافتگی و نبود امکانات، مهم‌ترین دلیل فقر و محرومیت است گفت: امیدواریم با همکاری و مشارکت دستگاه‌های گوناگون و افزایش خدمت رسانی در این شهرستان در آینده شاهد توسعه منطقه و کاهش آمار مددجویان باشیم.
موسی‌نژاد با بیان اینکه توسعه اشتغال و کارآفرینی مهم‌ترین نیاز در مناطق محروم استان ایلام است تصریح کرد: با توجه به اینکه در شورای فرهنگ عمومی به دستور نماینده ولی فقیه در استان کارگروهی به نام ارتقاء فرهنگ توانمندسازی راه اندازی شده است انتظار این است که ما مسئولین فرهنگ توانمندسازی را از خودمان شروع کنیم و تلاش کنیم روز به روز تعداد نیازمندها کمتر شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه رویکرد اصلی نظام و کمیته امداد موضوع توانمندسازی است و در استان ایلام یکی از دغدغه‌های مهم ایجاد اشتغال برای نیازمندان است لازم است بین دستگاه‌ها نوعی هم افزایی صورت بگیرد و موضوع توانمندسازی خانواده‌ها در اولویت قرار گیرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha