• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400030906883

"موج اوّل" بر بلندای جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور

"موج اوّل" بر بلندای جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور

ایسنا/گلستان زهرا مسلمی‌پور، دانشجوی ترم آخر رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان گرگان توانست با مستند "موج اوّل" که روایتگر داستان شهادت اولین شهید مدافع سلامت استان گلستان است، موفق به کسب رتبه دوم بخش فیلم کوتاه سی و پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور شود.

مسلمی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به علاقه‌ای که به فیلم‌سازی داشتم، سال ۹۷ دوره‌ای یک ساله را در انجمن سینمای جوانان در گرگان سپری کردم. بعد از آن با همکاری هنرمندان گرگان در پروژه‌هایی مشارکت داشتم و در واقع مستندی که برای جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان ارسال کردم، نخستین کار حرفه‌ای من بود.

این مستندساز جوان در خصوص شرکت در این جشنواره، گفت: با مشورت مسئولان فرهنگی دانشگاه به این نتیجه رسیدم که مستندم را در خصوص داستان شهادت دکتر عباسی اولین شهید مدافع سلامت استان گلستان بسازم. اساتید هنر نیز من را در تهیه فیلم‌نامه یاری کردند و بعد از آن کار را آغاز کردم.

وی گفت: با توجه به اینکه مقام شهید خیلی بالاست، از ابتدا به دنبال این بودم کاری متفاوت در این حوزه تولید کنم تا کسی که پای فیلم می‌نشیند نگوید این هم مثل کارهای دیگر است.

مسلمی‌پور خاطرنشان کرد: این شهید از همان روزهای اول شیوع کرونا در گلستان، از صبح زود تا نیمه‌های شب در بیمارستان حضور داشت و بیماران کرونایی را ویزیت می‌کرد. وی در روزهایی که اطلاعات زیادی از کرونا در دست نبود و تجهیزات بهداشتی نظیر ماسک نیز به اندازه کافی وجود نداشت، بدون هیچ کوتاهی در جبهه سلامت حضور داشت.

وی با اشاره به اینکه دکتر عباسی از نظر علمی نیز بسیار پربار بودند، گفت: با توجه به اینکه ساخت مستند کوتاه را در دستور کار داشتم، تصمیم گرفتم به جای اینکه به همه بخش‌ها آن هم به شکل سطحی بپردازم، تنها به یک موضوع واحد آن هم در خصوص جانفشانی این شهید به شکل مفصل‌تری بپردازم.

مسلمی‌پور یادآور شد: شهید عباسی با اینکه می‌دانست انتهای راه مشخص نیست اما لحظه‌ای از کار خود کنار نکشید. این پزشک متعهد، از زمان شیوع کرونا تا آخرین لحظه عمر خود، پای‌کار بود و برای نجات جان انسان‌ها تلاش کرد. وی حتی در زمانی که خود درگیر بیماری کرونا بود، بیماران را ویزیت می‌کرد.

این هنرمند در ادامه خاطرنشان کرد: در این مستند که به تهیه‌کنندگی حسین حضوری ساخته شد، تلاش کردیم نشان بدهیم زندگی خیلی راحت غافلگیرمون می کنه وقتی تمام عمرمون رو می‌ذاریم تو یک حوزه متخصص بشیم و در نهایت در همون حوزه که به دیگران کمک می‌کردیم، برای خودمون نمی‌تونیم کاری کنیم؛ چقدر شگفت انگیزه وقتی کسی می‌دونه انتهای این مبارزه مشخص نیست اما با تمام وجودش تا آخرین لحظه برای حال خوب بقیه می جنگه.

وی گفت: مصاحبه با خانواده شهید از تیرماه سال گذشته آغاز شد و البته برخی از تصاویر در این مستند مربوط به اسفندماه ۹۸ و بهار ۹۹ است. تدوین کار در مهرماه ۹۹ به اتمام رسید.

مسلمی‌پور خاطرنشان کرد: این مستند علاوه بر این در جشنواره رشد و جشنواره قرآن و عترت فرهنگیان مقام اول کشور، برگزیده چهاردهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت "جشنواره مستند ایران" و همچنین موفق به کسب جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره طنین مسجد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر «عبدالله عباسی» در راه مقابله با ویروس کرونا نهم فروردین‌ماه ۱۳۹۹ در سن ۵۸ سالگی به شهادت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha