• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403071109480
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل بهزیستی گلستان:

۱۰.۲ درصد جمعیت استان گلستان را سالمندان تشکیل می‌دهند

۱۰.۲ درصد جمعیت استان گلستان را سالمندان تشکیل می‌دهند

ایسنا/گلستان مدیرکل بهزیستی گلستان از رشد جمعیت سالمندی در کشور خبر داد و گفت: گلستان با میزان جمعیت ۱۰.۲ درصد سالمند رتبه ۲۱ را در کشور دارد که نشان دهنده این است که در مقایسه با دیگر استان‌ها جوان‌تر هستیم.


مدیرکل بهزیستی گلستان شامگاه چهارشنبه، ۱۱ مهر در گفت وگو با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که جامعه سالمندان و ناشنوایان برای ما دارند در هفته ناشنوایان و روز جهانی سالمندان تلاش شد خدمات شایسته و بایسته‌ای را بیش از پیش ارائه دهیم.

علیرضا طاهری‌زاده با اشاره به اینکه گلستان با میزان جمعیت ۱۰.۲ درصد سالمند رتبه ۲۱ را در کشور دارد که نشان دهنده این است که در مقایسه با دیگر استان‌ها جوان‌تر هستیم با این وجود رقم قابل توجهی است و باید در جهت جوانتر کردن جمعیت استان گام برداشت.

علیرضا طاهری‌زاده از بندرگز و کردکوی به عنوان سالمندترین و مراوه تپه و گنبدکاووس به عنوان جوان‌ترین شهرستان‌های استان نام برد و افزود: جمعیت سالمندان در استان گلستان در کل ۲۰۴ هزار نفر است.

مدیرکل بهزیستی گلستان از رشد جامعه سالمند در کشور خبر داد و گفت: در استان گلستان ۲ مرکز در گرگان و ۱ مرکز در گنبد به صورت شبانه‌روزی جهت نگهداری از سالمندان دایر است و در حال حاضر پذیرای تعداد ۱۷۰ سالمند هستیم که به آن‌ها خدمات به صورت شبانه روزی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دو مرکز یکی در علی آباد کتول و دیگری در کردکوی مجوز داده شده و در چند ماه آینده افتتاح خواهد شد و با افتتاح این دو مرکز تعداد مراکز  نگهداری از سالمندان به ۵ مرکز خواهد رسید.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با اشاره به اینکه ۱۳ مرکز روزانه با ظرفیت ۶۷۰ نفر به سالمندان (افراد بالای ۶۰ سال) در حال ارائه خدمت هستند، اظهار کرد: خوشبختانه سالمندانی را داریم که در کنار خانواده هستند اما برای  آگاهی‌سازی‌ها در جهت مراقبت‌های پزشکی، فرهنگی و موضوعات مختلف از این مراکز کمک می‌گیرند.

این مقام مسئول ادامه داد: ما با پدیده سالمند شدن جمعیت رو به رو هستیم و براساس پیش‌بینی‌ها میزان میانگین سالمندی در کشور درحال حاضر ۱۰ درصد است و تا سال ۱۴۲۰ به ۲۰ درصد خواهد رسید یعنی میزان سالمندی در کشور تقریباً ۲ برابر خواهد شد.

وی با اشاره به موضوعات اولویت دار در رابطه با سالمندان افزود: اولین مسأله که برای ما اهمیت دارد بحث فرهنگ‌سازی است که هدف از آن آگاه‌سازی آحاد جامعه نسبت به شرایط سالمندان و به درک روحی و روانی آن‌ها است در همین راستا شورایی تحت عنوان شورای فرهنگی سالمندان تشکیل شد و موضوع دوم شناسایی و آموزش سالمندان در مورد خود با هدف آگاهی بخشی در رابطه با خودشناسی و نیاز به خود مراقبتی است.

طاهری‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر در استان حدود ۹ هزار و ۲۰۰ نفر معلول ناشنوا داریم که در چند سطح معلولیت خفیف، متوسط و شدید و خیلی شدید تقسیم‌بندی می‌شوند، ادامه داد: در استان گلستان پنج مرکز تخصصی با ظرفیت ۲۵۰ نفر در تمامی زمینه‌های آموزشی، پزشکی، مهارت‌های گفتاری و مشاوره با والدین مختص خانواده‌ها و کودکان کم شنوا و ناشنوا در حال ارائه خدمت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha