• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400030906411
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شوراهای شهر در شاهین‌شهر

برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شوراهای شهر در شاهین‌شهر

ایسنا/اصفهان فرماندار شاهین‌شهر و میمه از برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شوراهای شهر در شاهین‌شهر و پیش‌بینی ۱۲۲ شعبه اخذ رأی ثابت و چهار شعبه سیار در انتخابات ۲۸ خرداد خبر داد.

اسفندیار تاجمیری، در گفت‌وگو با ایسنا، انتخابات را مظهر مردم‌سالاری دانست و با تأکید بر لزوم صیانت از ماهیت و اصل انتخابات، اظهار کرد: با پیگیری‌های هیات اجرایی بر اساس روز شمار انتخابات در راستای بهره‌مندی از امکانات به‌ روز و با حمایت ستاد انتخابات استان در وزارت کشور و هیئت نظارت مرکزی، انتخابات شوراهای شهر به صورت تمام الکترونیک در شاهین‌شهر و میمه برگزار می‌شود، اما انتخابات شورای روستایی و ریاست جمهوری الکترونیکی نیست.

وی، با اشاره به همکاری بیش از  سه هزار نفر در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰، افزود: در شاهین‌شهر و میمه ۱۲۲ شعبه اخذ رأی ثابت و چهار شعبه سیار پیش‌بینی شده که سه شعبه در بخش مرکزی و یک شعبه در بخش میمه فعال خواهد بود.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شاهین‌شهر و میمه، با بیان اینکه احتمال تأیید صلاحیت برخی از داوطلبان در راستای پیگیری‌ها از هیئت مرکزی نظارت در تهران وجود دارد، تصریح کرد: از مجموع ۲۲۴ داوطلب انتخابات شوراهای شهر در شهرستان ۱۳۰ داوطلب حوزه شهری با یکدیگر برای ۳۲ کرسی شورای شهر رقابت می‌کنند.

تاجمیری، ادامه داد: از مجموع ۱۰۷ داوطلب شوراهای روستا ۴۸ نفر در روستاهای مرکزی و ۵۹ نفر در روستاهای بخش میمه، برای تصاحب ۴۸ کرسی شورای روستایی، رقابت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شاخصی در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و توسعه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: از الزامات انتخابات مشارکت‌جویی، رقابت‌پذیری و شایسته گزینی بوده و این مهم تنها با رعایت اصول قانونی و اخلاقی نظیر تأکید بر وحدت و همبستگی ملی، تقویت آرمان‌های انقلاب اسلامی، التزام به قانون و مقررات انتخابات، پرهیز از تحریک احساسات قومی مذهبی و تقسیمات کشوری، ورود نکردن به مباحث حاکمیتی دارای طبقه‌بندی و ندادن وعده‌های غیرعملی و پوچ محقق می‌شود.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اولویت سلامت عمومی از کاندیدهای شوراهای شهر و روستا خواست با رعایت شیوه‌نامه پانزده‌گانه ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای فعالیت‌های انتخاباتی اجتماعات حداقلی و تبلیغات حداکثری در فضای مجازی و رسانه‌ای را سرلوحه فعالیت‌های انتخاباتی خود قرار دهند.

تاجمیری، با تأکید بر برگزاری انتخابات سالم و حفظ حقوق انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان، افزود: دانشگاه پیام نور شاهین‌شهر با هماهنگی امور اجرایی انتخابات و امور شهری و شوراهای فرمانداری، دوره‌های آموزشی برای داوطلبان برگزار می‌کند. همچنین در راستای برگزاری هرچه بهتر و قانون‌مدارانه انتخابات شوراهای شهر و روستا نشست هماهنگی و توجیهی کاندیداهای شوراهای شهری با مسئولان شهرستان، متولیان برگزاری انتخابات و بخش‌های اجرایی و نظارتی در شاهین‌شهر برگزار شده‌ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha