• پنجشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400030604667
  • خبرنگار : 50167

تهیه جهیزیه؛ بهانه‌ای برای اخاذی از شاکیه زنجانی

تهیه جهیزیه؛ بهانه‌ای برای اخاذی از شاکیه زنجانی

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: عامل اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شاکیه به بهانه تهیه جهیزیه، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با شناسایی و دستگیری عامل اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شاکیه، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: طبق اظهارات شاکیه؛ اخیراً در شبکه اجتماعی تلگرامی با شخصی به هویت نامعلوم که خود را خیر معرفی می‌کرد، آشنا شده و با اعتماد بی‌جا، غافل از نیات شوم این مجرم، اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای وی ارسال کرده است.

این مسئول تصریح کرد: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافل‌گیرانه دستگیر و ابزارهای دخیل در ارتکاب جرم توقیف و متهم به پلیس فتا انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر بزه ‌ارتکابی می‌شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات به جرم خود اعتراف کرد، گفت: طبق گفته متهم، از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با شاکیه آشنا شده و پس از جلب اعتماد وی به بهانه تهیه جهیزیه عروسی، با دریافت تصاویر خصوصی و تهدید به انتشار این تصاویر، قصد اخاذی از شاکی را داشته که توسط پلیس فتای استان زنجان دستگیر شد.

آدینه‌لو ضمن توصیه به شهروندان در خصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، هشدار داد: فضای مجازی محل مناسبی برای ارسال تصاویر و اطلاعات خصوصی به افراد ناشناس نیست و امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از این اطلاعات وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و از اشتراک‌گذاری و ارسال هرگونه اطلاعات خصوصی در فضای مجازی خودداری کنند، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha