• چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400030503993
  • خبرنگار : 71457

حضور هیات فرانسوی درمناطق "اداره خودمختار کردها" در سوریه

حضور هیات فرانسوی درمناطق "اداره خودمختار کردها" در سوریه

یک هیات فرانسوی از کانتون کردها در شمال شرق سوریه بازدید و با مسئولان کرد دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، هدف از حضور این هیات فرانسوی بررسی پاره‌ای از مسائل از جمله روند سیاسی سوریه و وضعیت اقتصادی و لزوم هماهنگی میان کانتون خودمختار کردها و جامعه بین الملل به منظور برقراری صلح و ثبات در منطقه عنوان شد.

روژان حسین، مسئول رسانه‌ای بخش روابط خارجه در کانتون کردها اعلام کرد که یک هیات فرانسوی متشکل از جرمی شوماتییه، رئیس موسسه "دانیل میتران"، مسئول پیگیری امور خاورمیانه در شورای شهر پاریس و "ورونیکا دی کروفی"، رئیس سازمان URD و "فیلیپ دی کالیمارد" و "کورین بوسر"، دو مسئول اداری در موسسه دانیل میتران صبح روز سه شنبه از مقر روابط خارجه بازدید کردند.

دو طرف درمورد پاره‌ای از مسائل و در رأس آنها بحران سوریه و مشارکت اداره خودمختار در روند سیاسی و اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ و پیامدهای بسته بودن گذرگاه تل کوچر بر مناطق شمال و شرق سوریه گفتگو کردند.

حسین در مصاحبه با العربی الجدید گفت که دو طرف بر لزوم این امر تاکید کردند که باید جامعه بین الملل به مسئولیت‌های خود عمل کرده و خانواده‌های کودکان داعشی را از اردوگاه‌ها خارج کرده و آنها را به کشورهایشان بازگرداند و آنها را بازپروی کنند، چراکه ادامه حضور آنها در "فضای تروریستی" تهدیدی علیه جامعه بوده و در ایجاد نسل تروریستی جدید سهیم خواهد بود.

جرمی شوماتییه نیز از سفر به این منطقه ابراز خرسندی کرد و گفت: برای ما افتخار بزرگی است که امروز در اینجا حضور داریم. ما با این سفرمان به دنبال اطلاع از اوضاع مناطق شمال شرق سوریه بعد از حملات ترکیه هستیم و همچنین می‌خواهیم هماهنگی و همکاری میان نهادهای اداره خودمختار و سازمان‌های جامعه مدنی در فرانسه بیشتر شود و خواهان اطلاع از تجربه‌های اداره خودمختار و دستاوردهای محقق شده و تحولات این منطقه هستیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha