امیرمحمود غفاری، بعد از ظهر سهشنبه 4 خرداد در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان در جمع خبرنگاران، افزود: کار بسیار عظیمی در این پروژه انجام شده و چنین آزادراهی که سابقه مطالعه اولیه آن مربوط به چند دهه قبل باشد با این حجم کار بسیار فوقالعاده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی، غفاری ادامه داد: هماینک تمام کارگاهها فعال هستند، مشکلات مالی هم تقریبا رفع شده و دولت تمام توان خود را برای تکمیل این پروژه گذاشته است.
غفاری یادآور شد: این پروژه از نظر تامین منابعی که دولت برای آن انجام داده جزو ۲ یا سه پروژه خاص کشور در حوزه حمل و نقلی است.
وی خاطرنشان کرد: دولت در این پروژه بیش از آنچه که قول داده بود انجام داده و با دستور رئیس جمهوری اخیرا نیز مبالغی تزریق شده و تا پایان ماه جاری نیز مجددا تزریق منابع را به این پروژه خواهیم داشت.
غفاری گفت: تمام کوشش ما تکمیل و بهرهبرداری از این پروژه تا پایان دولت است اما به هیچ وجه دقت و ایمنی را فدای سرعت نخواهیم کرد چرا که آزادراه شیراز – اصفهان آزادراهی است که سرعت طرح آن ۱۲۰ کیلومتر در ساعت تعریف شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در بحث روکش هم تاکید شده که نباید کوچکترین کوتاهی صورت گیرد چرا که وسائل نقلیه با وزنهای مختلف بر روی این پروژه حرکت خواهند کرد و با توجه به اینکه سرعت طرح نیز ۱۲۰ کیلومتر است هرگونه کوتاهی میتواند برای مردم مشکل آفرین باشد.
غفاری گفت: برآوردها نشان میدهد برای تکمیل این پروژه افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر منابع لازم است که با توجه به اینکه این منابع نیز دیده شده امیدواریم این کار به سرعت تکمیل شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هماینک در تمام قطعات پروژه کار باقیمانده داریم که میزان آن متفاوت است اما به طور متوسط همه قطعات ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
انتهای پیام
نظرات