• چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400030503692
  • خبرنگار : 71244

ابراز نگرانی از کاهش نرخ برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس

اُفت ۵۰ تا ۶۳ درصدی یادگیری درس «ریاضی» دانش آموزان/ این رقم در «علوم» به ۳۷ درصد می رسد

اُفت ۵۰ تا ۶۳ درصدی یادگیری درس «ریاضی» دانش آموزان/ این رقم در «علوم» به ۳۷ درصد می رسد

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش اظهار کرد: دسترسی به آموزش و کیفیت آموزش از نگرانی های جهانی در دوران کرونا است.

به گزارش ایسنا، علی باقرزاده با اشاره به اینکه موضوع دسترسی و کیفیت در سطح ملی و بین المللی دچار فراز و فرودهایی شده است، اظهار کرد: مطالعات بین المللی در حوزه آموزش در دوران کرونا انجام گرفته است و این آمارها باید در دوران پسا کرونا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و کاستی های این دوران پس از کرونا جبران شود.

وی ادامه داد: در سطح بین المللی مطالعات مستمری انجام شده است و یک مطالعه موردی که بین دانش آموزان پایه های سوم تا هفتم و در بین بیش از ۵میلیون دانش آموز با رویکر آینده نگرانه نشان می دهد؛ ۳۲تا ۳۷درصد افت کیفی در درس علوم و ۵۰تا ۶۳درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیش بینی شده است.  همچنین با شبیه سازی داده های ۱۵۷کشور جهان نشان می دهد، آموزش در کنار معیشت، بین ۳دهم تا ۹دهم باعث افت کیفی شده است. همچنین طولانی شدن تعطیلی مدارس می تواند باعث کاهش نرخ برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس می شود و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیری های قبلی هم خواهیم داشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، باقرزاده با اشاره به دستورهای جلسات امروز و فردا، اظهار کرد: بررسی شرایط موجود و برنامه ریزی برای آینده از دستورات این جلسه است تا سال تحصیلی آینده در زمان مناسب و با کیفیت بالا آغاز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۵ ۱۸:۱۲

ایراد از کم کاری برخی معلم هاست 😐 من خودم از معلمم پرسیدم خانم من اینجا رو مشکل دارم میگه برو ویدئو آموزشی دانلود کن 😐🤐😶 بعد شما میگین درس بچه ها افت کرده 😐👍🏻لطفا پیگیری کنید و اینکه من خودم با اینکه امتحان هام حضوریه ولی ریاضی رو ۱۹ دادم 😄👍🏻

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۱ ۰۲:۵۲

دقیقا، مشکل کم کاریه معلم هاست منم امتحان ریاضی با اینکه حضوری بود ولی 20 شدم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۶ ۰۰:۰۰

وای دقیقاااا من همیشه نمرم ۱۹ ۲۰ بود الآن ۱۶ ۱۵ واقعا نمیدونم چیکار کنم کلافه شدم از خودم بدم میاددد که چرا خنگ شدم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۶ ۱۰:۳۰

بس دانش آموز و اولیا سالاری شده و از توصیه های معلم حساب نمیبرن بچه ها، بدتر هم خواهد شد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۷ ۰۸:۳۰

معلم ریاضی ما ۵ دقیقه آنلاین میشد و میگفت آقایون دانش آموزا سلام . برید فیلم رو از دبیر خانه کشوری شاد بارگذاری کنید . خدا قوت خسته نباشید😡 . به خدا قسم همین . ما امسال امتحان نهایی حضوری نهم را میدیم . 😫

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۱ ۰۰:۴۵

خداییش خیلی بد درس دادن خدا کنه سال دیگه مجازی بهتر درس بدن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۱ ۰۰:۲۰

چون واقعا بعضی از معلما کم کار شدن یا اصلا نمیان یا میان میگن برید از محتوای شاد تدریس ببینین نباید با این وضعیت کم کاری معلما بیشتر از این انتظار داشت البته فقط ریاضی نیست ها

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۱ ۰۸:۵۳

سلام با توجه به دسترسی بیشتر بچه ها به فضای مجازی حواس بچه ها از درس به جاذبه های این فضا کشیده شده و به علت عدم امکان فعالیت های ورزشی و دیدار دوستان بهرحال بچه ها کمی دچار افسردگی شده اند و همه ی اینها دست به دست هم و مضافا که مستمع صاحب سخن را برسر حال آورد و اصلا معلم مستمع فعالی ندارد که بازخورد فعالیتش را ببیند انگیزه و انرژی معلمین هم کمتر شده و تعامل دو جانبه معلم و دانش آموز کمتر همه ی اینها نهایتا کیفیت آموزش را بسیار در این دو سال کاهش داد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۱ ۱۲:۱۳

والا من امتحانم حضوریع و نهم هستم ریاضیم۱۸شدم ولی علوم بسیار افتضاح دادم کیفیت آموزش خیلی اومده پایین درحالی که قبل کرونا نمره علوم من از ریاضیم بیشتر بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۱ ۱۳:۱۰

من همیشه جزو سه نفر اول مدرسمون بودم الان چون که نهمم فقط امسال اینطور شده که شدم نفر دوازدهم تو مدرسه اونم فقط به خاطر اینکه علوم شدم 17

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۱ ۲۲:۲۳

عوض اینکه بگید ما افت کردیم بهتره بگید بخاطر تدریس معلما افت کرده