• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۳۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400030403524
  • خبرنگار : 50225

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان خبر داد

اختصاص ۱۸۵ میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد احداثی در بندر امام

اختصاص ۱۸۵ میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد احداثی در بندر امام
بازسازی منازل بندر امام

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به روند بازسازی منازل آسیب‌دیده از آبگرفتگی بندر امام(ره) گفت: برای هر واحد مسکونی که در بندر امام(ره) احداث خواهد شد، در مجموع ۱۸۵ میلیون تومان در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض اختصاص پیدا کرده است.

شهاب صدیقی در پایان نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی منازل آسیب‌دیده از زلزله مسجدسلیمان و آبگرفتگی ماهشهر که امروز (چهارم خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص بررسی اجرای پروژه‌های بازسازی منازل آسیب‌دیده ناشی از زلزله مسجدسلیمان و آبگرفتگی آذرماه سال ۹۹ در شهر بندرامام(ره) و تصمیمات و مصوبات هیات دولت و همچنین بر اساس سفر آقای تابش رئیس بنیاد مسکن، بازدید میدانی از این دو شهر انجام و جلسه جمع‌بندی بازدیدها و تصمیمات اتخاذشده برگزار شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در خصوص دو سایت شهرک ولیعصر و شهرک امام رضا(ع) در مسجدسلیمان تصمیماتی اتخاذ شد؛ اتمام شبکه برق و واگذاری انشعابات، اتمام شبکه گاز و شبکه فاضلاب، ورودی از کمربندی تا شهرک امام رضا(ع) و اتمام ساخت و سازها و اجرای تاسیساتی که باید انجام شود، از جمله تصمیمات اتخاذشده هستند. برنامه زمان‌بندی اجرای تاسیسات زیربنایی دو ماه است.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: در خصوص بندر امام(ره) نیز با توجه به مناطق شناسایی‌شده برای سامان‌دهی، واگذاری اراضی از راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انجام شده است بنابراین واگذاری از بنیاد مسکن به مردم بر اساس شیوه‌نامه‌ای که توسط مشاوران تهیه شده، در حال جمع‌بندی نهایی است و تا دو هفته دیگر در ستاد بازسازی منازل در استانداری تایید و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

صدیقی افزود: نقشه‌های شهرسازی و تاسیسات زیربنایی محلات هدف، تهیه شده است. هیات دولت در رابطه با زیرسازی محلات هدف در بندر امام(ره) و همچنین تاسیسات زیربنایی ۴۵۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد تخصیص داده شده و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

وی گفت: بر اساس نقشه‌هایی که در کمیسیون ماده ۵ شهرسازی مصوب می‌شود، فرآیند واگذاری‌ها انجام می‌شود. برای هر واحد مسکونی که در بندر امام(ره) احداث خواهد شد، در مجموع ۱۸۵ میلیون تومان در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض اختصاص پیدا کرده است. افرادی که زمین به آن‌ها واگذار می‌شود و پروانه ساختمانی را دریافت می‌کنند، به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند و تسهیلات آزاد و پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha