• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400030403321

بهره‌برداری از ۳ تصفیه خانه روستایی در فارس

بهره‌برداری از ۳ تصفیه خانه روستایی در فارس

ایسنا/فارس همزمان با برگزاری پویش سراسری هر هفته الف-ب- ایران، سه واحد تصفیه خانه فاضلاب روستایی در استان فارس به بهره‌برداری رسید.

در هفته هشتم از پویش سراسری "هر هفته الف-ب-ایران" طی مراسمی ویدئوکنفرانسی با حضور وزیر نیرو و معاون استانداری فارس، ۳ تصفیه خانه در روستاهای دشتک، امیرآباد و شهیدآباد در شهرستان‌های مرودشت، خرمبید و اقلید به طور همزمان و با صرف اعتباری بالغ بر ۱۳۲ میلیارد ریال افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس فارس در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به خشکسالی های سنواتی ناشی از پراکنش نامناسب زمانی و مکانی بارش های سنوات اخیر و برداشت های بی رویه از منابع آب زیر زمینی در سال‌های گذشته، فارس با بحران شدید کم آبی دست به گریبان است.

علی بوستانی افزود: بر همین اساس نیاز به باز چرخانی آب و استفاده از پساب های بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی در حوزه های کشاورزی و صنعت، ضروری و اجتناب ناپذیر است و به همین دلیل در راستای انجام تعهدات فنی شرکت آب و فاضلاب استان فارس و با هدف ارتقا سطح کیفی منابع آب زیر زمینی و رودخانه های همجوار روستاهای دشتک ( مرودشت)، شهیدآباد (خرمبید) و امیرآباد ( اقلید)، اجرای شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب روستایی اجرا شده است.

بوستانی گفت: در روستای دشتک شهرستان مرودشت فرآیند پکیج از نوع MBBR پیشرفته با ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب در شبانه روز بوده که با سازه فلزی و پوشش کاملِ اپوکسی همراه با رویکردِ حذف نیتروژن و فسفر منطبق بر کنترل پساب خروجی با رعایت کلیه ی استانداردهای زیست محیطی جهت رها سازی ایمن در محیط زیست طبیعی طراحی و اجرا شده و طول شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب این روستا ۱۲ کیلومتر و تعداد انشعابهای فاضلاب ۵۵۰ فقره است.

او گفت: در تصفیه خانه فاضلاب روستای شهید آباد فرآیند پکیج از نوع IFAS پیشرفته با ظرفیت ۱۱۲ متر مکعب در شبانه روز پیش‌بینی شده و با سازه ی فلزی با پوشش کامل اپکسی همراه با رویکرده حذف نیتروژن و فسفر منطبق بر کنترل پساب خروجی با رعایت کلیه ی استانداردهای زیست محیطی جهت رها سازی ایمن در محیط زیست طبیعی طراحی و اجرا شده و طول شبکه جمع اوری و خط انتقال فاضلاب ۵.۸ کیلومتر و تعداد انشعابها نیز ۱۵۰ فقره است.

بوستانی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب روستای امیر آباد( اقلید) فرآینده پکیج از نوع IFAS پیشرفته با ظرفیت ۲۴۸ متر مکعب در شبانه روز بوده و با سازه فلزی با پوشش کامل اپوکسی همرا با رویکردِ حذف نیتروژن و فسفر منطبق بر کنترل پساب خروجی با رعایت کلیه ی استانداردهای زیست محیطی جهت رهاسازی ایمن در محیط زیست طبیعی طراحی و اجرا شده و طول شبکه جمع اوری و خط انتقال فاضلاب ۱۳ کیلومتر و تعداد انشعاب‌ها ۴۲۷  فقره است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha