• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400030403253
  • خبرنگار : 50214

پارک علم و فناوری یزد، زنده و مستقیم روی آنتن سیما

پارک علم و فناوری یزد، زنده و مستقیم روی آنتن سیما

ایسنا/یزد «و اما امشب» عنوان یک مجموعه تلویزیونی شاد با رنگ و بوی فناوری است که این روزها به صورت زنده از محل فضای باز سنتی، سرسبز و دیدنی پارک علم و فناوری یزد به روی آنتن می‌رود و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با صدا و سیمای مرکز یزد تا ابتدای ماه محرم الحرام در حدود سه ماه ادامه خواهد داشت.

«محمدمهدی لطفی» رئیس پارک علم و فناوری یزد در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشکر از همکاری و مساعدت ارزشمند صدا و سیما مرکز یزد با پارک علم و فناوری در تولید و پخش این برنامه و سایر برنامه های گزارشی و کارشناسی از این رسانه‌، می‌گوید: مدت‌ها به دنبال این بودیم که سلسله برنامه‌هایی به دو صورت رادیویی و تلویزیونی در مرکز فناوری اقبال تولید و از رسانه ملی پخش شود تا علاوه بر شناساندن پارک علم و فناوری یزد به عنوان نماد توسعه فناوری در استان، انگیزه و امید میان فارغ التحصیلان و مدیران عامل شرکت‌های مستقر در این مرکز از طریق معرفی فعالیت های خود در رسانه ملی ایجاد کنیم.

وی ادامه می‌دهد: این که فارغ التحصیلان و افراد دارای ایده‌های نوآورانه بدانند که می‌توانند از طریق علم و فناوری به ثروت دست پیدا کنند، باعث می‌شود قدم در این راه بگذارند و مردم نیز با خدمات و امکانات پارک علم و فناوری یزد آشنا شده و نقش پارک در توسعه استان یزد را درک خواهند کرد.

لطفی هدف دیگر از تهیه و پخش این برنامه تلویزیونی را مطرح کردن مشکلات پیش روی شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری یزد و دعوت از دستگاهها و نهادهای مختلف برای کمک به حل آن ها می‌داند و می‌گوید: در مجموع این برنامه در راستای یکی از رسالت های پارک که همان ترویج فناوری در جامعه است، برنامه ریزی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری یزد می‌گوید: علاوه بر کمک به آماده سازی فضای برنامه توسط پارک، در تولید محتوای این برنامه نیز نقش داشته و در قسمت های مختلف آن، مدیران عامل شرکت های مستقر در پارک، مدیران و واحدهای سازمانی حضور یافته و تقریباً تامین محتوای برنامه شامل گزارش، مسابقه، طنز و آموزشهای رسانه ای، بر عهده پارک است که در این زمینه شرکت های مستقر در پارک بویژه شرکت های حوزه علوم انسانی و هنر نقش موثری بر عهده دارند.

لطفی در ادامه به حضور شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری یزد در این برنامه اشاره می‌کند و می‌گوید: ما از روسای پردیس‌ها خواسته‌ایم تا شرکت‌های علاقه‌مند برای حضور در این برنامه را معرفی کنند که لزوما نیاز نیست شرکت‌ها بزرگ و پسارشد باشند. همین که شرکتی محصول مورد نیاز جامعه را تولید کرده یا محصولی انحصاری داشته باشد برای حضور در این برنامه کافی است.

وی به فرارسیدن بیستمین سالگرد تاسیس پارک علم و فناوری یزد بیان و عنوان می‌کند: ما بیستمین سالگرد را به عنوان یک روز نمی‌بینیم و بنابراین یک سلسله برنامه‌هایی را برای این مناسبت تدارک دیده‌ایم که یکی از آنها حضور صدا و سیمای مرکز یزد در پارک برای انعکاس فعالیت‌های آن است.

لطفی در پایان ابراز امیدواری می‌کند: علاوه بر ایجاد شور و شوق و انگیزه میان شرکت‌های پارک به واسطه معرفی و حل برخی از مشکلات آنها، در این برنامه که از عید فطر شروع شده امیدواری بیشتری در جامعه ایجاد و مردم نیز با شناخت بیشتر از پارک علم و فناوری یزد، تقاضاهای بیشتری برای حضور در این مجموعه داشته باشند.

رئیس پارک فناوری یزد که خود روز شنبه اول خرداد در این برنامه حضور یافته بود، علاوه بر معرفی فعالیت‌های پارک علم و فناوری یزد در طول ۲۰ سال فعالیت این مجموعه، نحوه حمایت و ارائه خدمات این مرکز را شرح داد و از فارغ التحصیلان دانشگاهی استان دعوت کرد تا در این مجموعه حضور یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha