• یکشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1400030201487
  • خبرنگار : 71589

نگرانی از شبیه‌سازی بیش از حد واقعی سقوط جت جنگنده!

نگرانی از شبیه‌سازی بیش از حد واقعی سقوط جت جنگنده!

شبیه‌سازی بیش از حد واقعی سقوط یک جت جنگنده در آمریکا باعث نگرانی شده و نیروی هوایی ارتش آمریکا در این باره توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، در تاریخ ۲۲ مه ۲۰۲۱، قطع شدن ارتباطات رادیویی و رهگیری یک هواپیمای جنگنده خبرساز شد و نیازی به گفتن نیست که همه کسانی که از این موضوع مطلع شدند، نگران و مضطرب شدند.

داستان از این قرار بود که دو هواپیمای جنگنده در حال تمرین و انجام مانور بودند و طی این تمرین خبر از برخورد در هوا دادند. یک جنگنده گزارش داد که با هواپیمای راهبر پروازی خود برخورد کرده و در حال سقوط به سمت غرب است.

مکالمات رادیویی بیشتری که توسط رسانه‌ها بدست آمد، حاکی از این بود که جنگنده موسوم به "وایپر ۱۲" با هواپیمای راهبر پروازی خود در هوا برخورد کرده و مجبور به فرود اضطراری شده است. همچنین خلبان جنگنده دیگر مجبور به اجکت کردن و بیرون آمدن از هواپیما شده است.

با این حال سرگرد "مارک گراف" سخنگوی امور تمرین نیروی هوایی در بیانیه‌ای اعلام کرد که که هیچ سقوط و تصادفی رخ نداده است و این مکالمات رادیویی متعلق به یک تمرین بسیار واقع گرایانه است که در آن برخورد دو هواپیمای جنگنده شبیه‌سازی شده است.

این تمرین همچنین شبیه‌سازی واکنش سریع تیم‌های عملیاتی را شامل می‌شد. اما سردرگمی و ترس ناشی از این واقعیت بود که هیچ اعلانی مبنی بر انجام این تمرین و مانور انجام نشده بود.

در نهایت خوشبختانه معلوم شد که هیچ جای نگرانی در این مورد وجود ندارد. با این حال، تمرینات نظامی گاهی اوقات می‌توانند بدترین حالت را داشته باشند، همانطور که در حادثه غرق شدن زیردریایی اندونزی در ماه گذشته شاهد آن بودیم. ماه گذشته یک زیردریایی متعلق به اندونزی که در حال انجام یک تمرین نظامی بود، ابتدا گم شد و بعد از چند روز جستجو مشخص شد که در اعماق دریا غرق شده و همه ۵۳ خدمه آن جان باخته‌اند.

البته این حادثه یک استثناء بود، چرا که تمرینات نظامی، به ویژه تمریناتی که شامل هواپیماهای جنگنده است، به خوبی برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شوند.

البته نباید از این واقعیت چشم پوشی کرد که حوادث مربوط به هواپیماهای نظامی گاهی اتفاق می‌افتند و در برخی موارد منجر به کشته شدن خلبانان شده‌اند.

همچنین باید توجه داشت که یک خلبان از اجکت کردن و بیرون آمدن فوری خلبان از جت جنگنده تا حد ممکن باید خودداری کند، چرا که این فرآیند، خلبانان را در معرض خطر جدی آسیب دیدگی مانند آسیب جدی به هر دو شانه و احتمالاً شکستن استخوان‌های شانه قرار می‌دهد. علاوه بر این، پاها یا دست‌ها در صورت کامل جمع نشدن می‌تواند به قسمت کابین خلبان برخورد کرده و فوراً قطع شود!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha