• یکشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400030201156
  • خبرنگار : 50037

راه‌اندازی واحد فرآوری آلو و لواشک در اسدآباد

راه‌اندازی واحد فرآوری آلو و لواشک در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره فنی‌وحرفه‌ای شهرستان اسدآباد از راه اندازی واحد فرآوری آلو و لواشک توسط یک کارآفرین اسدآبادی در مرکز فنی‌وحرفه ای این شهرستان خبر داد.

محمودرضا خزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، افزود: این واحد فرآوری به منظور تولید، مهارت آموزی و اشتغال از اوایل سال جاری فعالیت خود را در فنی‌وحرفه ای واقع در شهرک قندی شهرستان  با تعهد ۱۰ هزار نفر ساعت آموزشی آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت و فضای لازم توسط فنی و حرفه ای به کارآفرین این طرح اختصاص داده شده است، ادامه داد: در حال حاضر این واحد فرآوری برای پنج نفر اشتغال ایجاد کرده و همراه با اشتغال  در زمینه آموزش و مهارت آموزی نیز فعالیت دارد.

خزایی با اشاره به اینکه با واگذاری ۱۰۰ متر فضا با تمامی زیرساخت ها به این کارآفرین اسدآبادی توسط فنی و حرفه ای، تجهیز فضا نیز توسط کارآفرین انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: هم اکنون فرآوری این واحد در زمینه خشک کردن میوه ها و نیز تولید لواشک به صورت سنتی آغاز شده و براساس قول مساعد کارآفرین تولید صنعتی لواشک واحد فوق با خریداری دستگاه های مورد نیاز تولید لواشک نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تولیدات فرآوری شده این کارآفرین علاوه بر استان های دیگر، به خارج از کشور نیز صادر می شود ضمن اینکه کارآفرین طرح برای به روزرسانی هر چه بیشتر طرح خود دارای برنامه هایی دیگری نیز است که با مرتفع شدن مشکل اعتبار به طور قطع عملی خواهد کرد.

خزایی با بیان اینکه براساس آمار جهادکشاورزی بیش از ۲۵۰۰ هکتار سطح باغات شهرستان اسدآباد بوده و به صورت میانگین از این میزان باغات حدود ۳۰۰ هکتار به باغات آلو اختصاص دارد، یادآور شد: وجود واحدهای تولیدی فرآوری آلو و لواشک همراه با آموزش و مهارت آموزی در شهرستان از نقش مؤثری در اشتغال برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه از آموزش و مهارت پرورش گل های زینتی، مینیاتوری و آپارتمانی در گلخانه مرکزی فنی و حرفه ای این شهرستان برای علاقمندان خبر داد و مطرح کرد: با واگذاری گلخانه به نیرو و مربی جدید آموزش های استاندارد این گلخانه همراه با مهارت آموزی های به روز آغاز می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha