• شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400030100767
  • خبرنگار : 50212

هشدار کرونایی ستاد کرونای استان مرکزی در خصوص تجمعات انتخاباتی

هشدار کرونایی ستاد کرونای استان مرکزی در خصوص تجمعات انتخاباتی

ایسنا/مرکزی استاندار استان مرکزی نسبت به تجمعات غیرقانونی پیش از موعد قانونی و فعالیت‌های انتخاباتی خارج از پروتکل‌های بهداشتی هشدار داد.

سیدعلی آقازاده شنبه اول خردادماه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی، با اشاره به روند نزولی آمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: کاهش ۵۰ درصدی آمار مبتلایان و مراجعان سرپائی و نیز رسیدن به کمتر از یک سوم آمار جانباختگان و بستری‌های این بیماری در مراکز درمانی بیانگر تلاش همگانی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای دقیق مصوبات ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی و به معنی آن است که استان از پیک چهارم عبور کرده است.

وی با اشاره به شرایط نامطلوب کرونا در برخی استان‌های جنوبی کشور اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که این استان‌ها مورد هجوم ویروس هندی کرونا قرار بگیرند که اگر چنین شود در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها شاهد ورود این ویروس البته با تاخیر به سایر استان‌ها نظیر استان مرکزی خواهیم بود.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه شرایط فعلی کرونایی در استان مرکزی شکننده بوده و احتمال وقوع پیک بعدی دور از انتظار نیست، اظهار کرد: سفرهای احتمالی در تعطیلات دو هفته آینده و تجمعات انتخاباتی عاملی برای تشدید شرایط فعلی و وقوع پیک پنجم کرونا خواهد بود. بنابراین فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت کرونا در سراسر استان با برنامه‌ریزی دقیق باید مانع از تردد خودروهای غیربومی در ایام تعطیلات شده و با مسدود کردن ۵۹ معبر اصلی و فرعی در استان مرکزی مبادی ورودی و خروجی استان را کنترل کنند.

وی به وضعیت مناسب واکسیناسیون در استان نیز اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا از ابتدای این هفته آغاز و روند خوبی را در حال طی کردن است و پیش بینی می شود که در پایان خردادماه و اوایل تیرماه گروه سنی ۶۰ سال به بالا به عنوان بیشترین افراد آسیب پذیر کرونا واکسینه شوند تا آمار فوتی‌ها که بیشترین آنها در رده سنی ۶۰ سال به بالا بودند کاهش قابل ملاحظه‌ای یابد تا زنجیره کرونا در این گروه سنی قطع شود.

آقازاده با اشاره به درپیش بودن انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ نیز گفت: پیشنهاد شده است که عوامل برگزاری انتخابات اعم از نیروهای نظامی، انتظامی، عوامل هیات اجرایی، نظارت، بازرسین و ... تا قبل از برگزاری انتخابات واکسینه شوند که امیدواریم این پیشنهاد اجرایی شود و نگرانی از این بابت پیش نیاید. در انتخابات پیش رو به دلیل جلوگیری از تراکم جمعیت در شعب اخذ رای افزون بر ۱۰۰ صندوق رای نسبت به انتخابات دوره گذشته افزوده شده و به یک هزار و ۱۸۴ صندوق اخذ رای افزایش یافته است.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی پیش از موعد مقرر قانونی گفت: از فرمانداران استان درخواست می‌شود نظارت خود را نسبت به برگزاری تبلیغات زودتر از موعد تشدید کرده و با متخلفین برخورد قانونی کنند و افرادی که اقدام به تجمع انتخاباتی غیررسمی کنند به مراجع قضائی معرفی خواهند شد. هرگونه تبلیغات انتخاباتی در موعد قانونی باید با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گیرد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: هرگونه تجمع‌ انتخاباتی در فضای بسته ممنوع است و فعالیت تبلیغاتی باید در فضای باز و مطابق با پروتکل‌ها باشد.

وی همچنین با گرامیداشت سوم خردادماه روز آزادسازی خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و عملیات بیت المقدس برگ زرینی بر افتخارات این مرزوبوم رقم زد.

استاندار مرکزی همچنین با تبریک پیروزی مقاومت فلسطین در برابر حملات رژیم کودک‌کش اسرائیل گفت: حملات ۱۱ روزه این رژیم منحوس منجر به شهادت افزون بر ۲۴۰ نفر شد، اما نتیجه آن خفت و خواری برای رژیم صهیونیستی و پیروزی برای مقاومت شد که با دست خالی و با توکل به خدا مقاومت کردند و بر رژیم غاصب صهیونیسم پیروز شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha