• شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400030100162
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل:

رشته های مهارتی در اردبیل تقویت می شود

رشته های مهارتی در اردبیل تقویت می شود

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: تلاش می کنیم تا رشته های مهارتی و کارآفرینی را در دانشگاه های استان اردبیل تقویت کرده و زمینه حضور دانشجویان را در این رشته ها مهیا کنیم.

اکبر بهنام جو در جلسه بازنگری رشته های تحصیلی در دانشگاه های استان اردبیل اظهار کرد: نباید اجازه دهیم تا دانش آموزان و دانشجویان بیش از ظرفیت پیش بینی شده نسبت به انتخاب رشته علوم انسانی و تجربی دست زده و حجم عظیمی از تحصیل نسل آینده در این رشته ها اتفاق بیفتد.

وی افزایش ظرفیت رشته های فنی و حرفه ای و مهارتی را تا 65 درصد در سطح مدارس و دانشگاه ها یادآور شد و تصریح کرد: در کنار کاهش ظرفیت پذیرش دانش آموز در رشته های علوم انسانی و تجربی بهتر است با یک برنامه ریزی درست و آگاه سازی والدین، دانش آموزان را به انتخاب رشته ریاضی، فنی و حرفه ای و مهارتی ترغیب و تشویق کنیم.

استاندار اردبیل عمده فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار را مربوط به رشته های غیرمهارتی دانست و گفت: دانشگاه های ما باید به سرعت به سمت دایر کردن رشته های دانش بنیان، مهارت آفرین و همچنین فنی حرکت کنند تا خروجی تحصیلات علمی و آکادمیک ورود فارغ التحصیلان به بازار کار باشد.

بهنام جو افزود: اگر دانشجویان ما در رشته های متناسب با نیاز بازار استان تحصیل کنند، قطعا ناامیدی و یأس در روحیه آنها تأثیرگذار نخواهد بود و بعد از پایان تحصیلات به سرعت امکان حضور آنها در بازار کار و اشتغال مناسب فراهم می آید.

وی هماهنگی دانشگاه ها را متناسب با نیاز جامعه کار و بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری یادآور شد و خاطر نشان کرد: باید دانشگاه ها به تربیت نیروی انسانی متخصص و متبحر در رشته های جدید اقدام کنند.

بهنام جو رویکرد جدید دانشگاه ها را تربیت نیروی انسانی پژوهش محور و مهارت آموز دانست و اضافه کرد: نقش دانشگاه ها در حل معضلات و کاهش آسیب های اجتماعی یک نقش بی نظیر است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: باید برای تأمین نیازهای بخش صنعت و تولید رشته های تخصصی متناسب با نیاز بازار راه اندازی شود که در این زمینه ضرورت دارد به خواسته و مطالبه جامعه بازار کار نیز توجه و دقت لازم انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha