• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400022920623
  • منبع : نمایندگی کردستان

برفاب؛ تلفیقی از تاریخ و آینده

برفاب؛ تلفیقی از تاریخ و آینده

ایسنا/کردستان مستند برفاب اثر احمد آزاد و با تهیه کنندگی حجت‌الاسلام رستمی با هدف معرفی جاذبه های گردشگری و مذهبی شهرستان قروه و بانگاه انتقادی به حوزه عدم مدیریت صحیح روان آب های شهرستان قروه توسط نهاد امام جمعه این شهرستان ساخته شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عابدین رستمی امام جمعه شهرستان قروه با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرستان قروه با وجود پتانسیل های گردشگری و جاذبه های توریستی و مذهبی از شهرستان های گمنام در کشور است که در صورت جدیت و سرمایه گذاری هدفمند در این زمینه استعداد تبدیل به قطب گردشگری در شرق استان کردستان را داراست.

کارگروه ویژه فرهنگی نهاد امام جمعه شهرستان قروه با درک اهمیت این موضوع و با هدف معرفی جاذبه های مذهبی و گردشگری این شهرستان و همچنین چالش ها و کاستی های موجود در این مناطق اقدام به ساخت مستند برفاب کرده است.

امام جمعه شهرستان قروه بیان کرد: مستند برفاب داستان جاری شدن سالانه ۳۵ میلیون مکعب آب از سرچشمه کوه های بدروپریشان است که باگذشتن از پهنه وسیعی از شهرستان در نهایت به سدتلوار و به سمت رودخانه سفید رودجاری می شود و متاسفانه به دلیل عدم مدیریت استفاده از این ظرفیت آبی، ۴۷روستا باقدمت چندین ساله و با داشتن پیشینه ای تاریخی که جاذبه های مذهبی، بقاع متبرکه، و توریستی بسیاری را در خود جای داده اند از عدم وجود آب شرب به ویژه در فصول گرم سال رنج می برند. به طوری که روستایی مانند شادی آباد که محل تلاقی دو رودخانه پرآب است اکنون بطور کلی خالی از سکنه شده است.

دکتر عابدین رستمی در ادامه با بیان این موضوع که مستند برفاب مستندی سریالی و بادیدگاه تحقیقی و انتقادی و در قالب چهار زبان فارسی، انگلیسی، روسی و فرانسه تهیه شده است افزود: در ابتدای شروع به ساخت به دلیل اینکه تصور می شد این مستند صرفا به جهت بیان دیدگاه های انتقادی است مورد استقبال چندانی قرار نگرفت اما در ادامه و باپیشرفت ساخت برفاب، پتانسیل های موجود در حوزه گردشگری شهرستان بیشتر به چشم آمد به طوری که اکنون عزم جدی برای سرمایه گذاری ها در مسیر ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری و همچنین رفع محرومیت ها و چالش های موجود در این مناطق دارای پتانسیل به وجود آمده است.

حجت الاسلام رستمی در پایان با اشاره به ضبط و تهیه حدود ۴ترابایت عکس و فیلم از ظرفیت های گردشگری شهرستان قروه برای تهیه این مستند خاطرنشان کرد: بخش اول این مستند به زودی دریک نشست خبری برای اصحاب رسانه و در فرصت بعدی برای عموم مردم اکران خواهدشد و اکنون نیز درحال ساخت بخش دوم این مستند به نام دشت ممنوعه بانگاه تحقیقی و انتقادی به حوزه معادن و مسائل و چالش های مربوط به آن هستیم و در بخش سوم نیز یک فیلم نمایشی بااستفاده صدرصدی از بازیگران و هنرمندان مستعد شهرستان تهیه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۰۱:۲۱

سلام خدمت تهیه کننده وعوامل این کار به همین صورتی که درفکر ابهای جاری شهرستان هستید خود شهرستان الان شده یه معذلی برای روستاهای پایین دستی چون روستایی بسیارمهمی چون قصلان که یکی ازقدیمی ترین روستاهای شهرستان میباشد عاجزانه خواهش میکنم که درراستای بروز کردن تسویه خانه قروه فکری اندیشیده شود نداشتن مدیری مدبر وکاردان در ادارات مربوط به اب و فاضلاب باعث شده که هیچ گونه تلاشی برای تسویه کردن مناسب فاضلاب صورت نگیرد هم اکنون اگردیده باشید یا امده باشید تپه باستانی روستا بخاطر رسوبات فاضلاب داره ازبین میره وبوی بسیاربد فاضلاب همه را فراری داده وموجوب جمع شدن حیوانات موضی شده خواهش میکنم یک جلسه ای که سرانجامش برسه به نتیجه وکاری برای این مردم انجام بشه باتشکر