• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400022618301

همایش بین المللی رهیافت معنویت خداسو برگزار می شود

همایش بین المللی رهیافت معنویت خداسو برگزار می شود

ایسنا/قم دبیر همایش بین‌المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا گفت: این همایش در سه پنل روانشناسی، فلسفه و کلام و علوم اجتماعی در روز های ۲۹و ۳۰ اردیبهشت ماه به صورت حضوری( در پژوهشکده حوزه و دانشگاه) و مجازی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی، دبیرعلمی همایش بین‌المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا، در نشست خبری این کنفرانس عنوان کرد: این همایش در سه پنل روانشناسی، فلسفه و کلام و علوم اجتماعی در روز های ۲۹و ۳۰ اردیبهشت ماه به صورت حضوری( در پژوهشکده حوزه و دانشگاه) و مجازی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: بیش از یک سال از پدید آمدن ویروس کرونا می‌گذرد و باتوجه به عالم گیر شدن این ویروس میزان مرگ ومیر و مبتلا شدن به این ویروس قابل توجه است به همین علت لازم است که دانشمندان رشته های علمی مختلف، اهتمام جدی تری برای مواجهه صحیح و برون رفت از این بیمار ی داشته باشند.
دبیرعلمی همایش بین‌المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا تصریح کرد: استخراج، تبیین و ساماندهی اندیشه های علمی در ابعاد مختلف روانشناختی، فلسفه، کلام، الهیات و علوم اجتماعی می تواند مساعدت کند تا برون رفت بهتری داشته باشیم و از سوی دیگر نیز بتوانیم آسیب های جسمی، روانی، اجتماعی و... آن را کاهش دهیم.
وی افزود: در ابعاد کلامی نیز پرسش های جدی مانند تاثیر دعاها و توسلات، عدالت  خداوند، مواجهه شرور و...گریبان افراد را گرفته است و به همین جهت لازم است برای مواجهه با این پیامدها اهتمام جدی تری داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه در این همایش که با کمک اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار می‎شود و بیش ۱۲۰ چکیده مقاله دریافت شده است، بیان کرد: در این همایش ۹ اندیشمند خارجی از کشورهای استرالیا، آمریکا، انگلیس، اندونزی، مالزی و هندوستان مباحث خود را ارائه خواهند کرد.
وی ادامه داد: دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و موسسه امام خمینی(ره) قم در این همایش همکاری داشتند.
آذربایجانی اظهارکرد: سلامت معنوی درمواجهه با کرونا، مراقبت معنوی در کرونا، درمانگری معنوی در کرونا، سوگ ابراز نشده در کرونا، از محورهای بخش روانشناختی است و در بخش الهیات نیز محورهای رهیافت های فلسفه اسلامی در حوزه کرونا، سنجش مواجهه های الهیاتی معاصر با مساله شر بر اساس حکمت اسلامی و پاسخ های الهیاتی متناسب با نیازهای برآمده از کرونا مورد بررسی قرار می گیرد.
آذربایجانی یادآورشد: در پنل علوم اجتماعی به بررسی میان فرهنگی زیست فرهنگی در مواجهه با کرونا، تبیین های اجتماعی مواجهه معنوی با کرونا، آسیب های اجتماعی ناشی از کرونا و راه های معنوی رفع آنها، تحلیل آسیب های معنویت برآمده از کرونا بر اساس نظریات جامعه شناسی، تببین مباحث سرمایه فرهنگی و دینی و معنوی و...پرداخته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha