• شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400022517035
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری:

همایش بین‌المللی اربعین در اردبیل برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی اربعین در اردبیل برگزار می‌شود

ایسنا/اردبیل رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: همایش بین‌المللی اربعین به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اولین همایش ملی اربعین را سال گذشته با دستاوردهایی شایسته برگزار کردیم و امسال مصمم هستیم تا این همایش را به صورت بین‌المللی و در آستانه اربعین حسینی به چهار زبان عربی، انگلیسی، فارسی و اردو برگزار کنیم.

وی از انتشار فراخوان برای ارائه مقالات علمی، معنوی و ارزشی شرکت‌کنندگان برای حضور در این همایش بین‌المللی خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با فروکش کردن کرونا و با حضور اندیشمندان این همایش را برگزار کنیم اما تدابیر لازم برای برگزاری مجازی این همایش نیز اندیشیده شده است.

ثبت نام از زوجین دانشجو برای بیست و چهارمین جشن ازدواج دانشجویی

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های اردبیل با اشاره به آغاز ثبت نام زوجین دانشجو در بیست و چهارمین مرحله از برنامه جشن ازدواج دانشجویان گفت: زوجین دانشجویی که از تاریخ یکم مهرماه سال 98 تا اول اردیبهشت ماه سالجاری عقد ازدواج خود را به ثبت رسانده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت نهاد و در بخش همسفر تا بهشت ثبت نام کنند.

حسنی افزود: هرچند شرایط کرونایی مانع از برگزاری حضوری این جشن در دو سال اخیر شده اما در صورت برطرف شدن شرایط کرونایی زوجین سه روز میهمان امام رضا(ع) با تمام ارائه خدمات به صورت رایگان خواهند بود تا از فضای معنوی به وجود آمده در شروع زندگی خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در این سفر معنوی که کلیه هزینه‌های آن از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تامین می‌شود دانشجویان از کلاس‌های آموزشی که با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار می‌شود، استفاده خواهند کرد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های اردبیل بیان کرد: از سال 95 تاکنون با یک روند روبه رشد شاهد برگزاری این جشن هستیم به طوری که سال گذشته 153 زوج دانشجو زندگی مشترک خود را جشن گرفته‌اند.

حسنی به نزدیکی انتخابات 28 خرداد اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های استان نیز با همکاری بسیج اساتید و دانشجویان در 8 هفته وبینار آزاداندیشی برگزار می‌کند که تاکنون چهار هفته از این سلسله نشست‌ها با رویکرد دولت کارآمد برگزار شده است.

وی اظهار کرد: در این وبینارها سعی می‌شود دانشجویان با محور و موضوع دولت کارآمد، حکمرانی شایسته اسلامی، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد، نگاه به درون، بایسته‌های دولت توانمند و ... آشنایی پیدا کرده و خود در این صحنه که تجلی از دموکراسی مردم‌سالاری دینی است، حضور یابند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های اردبیل با اشاره به برگزاری دوره‌های ضیافت‌اندیشی اساتید با هدف ارتقای توان علمی اساتید کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته‌ این دوره‌ها در مشهد برگزار شد و امسال با توجه به شرایط کرونایی 6 دوره ضیافت‌اندیشی اساتید با موضوعات مختلف در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

محدودیتی در پرداخت تسهیلات دانشجویان نداریم

حسنی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان تا سقف 5 میلیون تومان را یادآور شد و بیان کرد: تمام دانشجویان می‌توانند از این تسهیلات و کمک هزینه دوران دانشجویی استفاده کنند.

وی ارائه مشاوره‌های دینی دانشجویی رایگان، طرح مباحث دینی، تربیتی و معرفتی برای دانشجویان را توسط اساتید در هر کلاس درسی یادآور شد و گفت: هرچند خروجی فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در درازمدت قابل لمس است اما در سال‌های اخیر با همراهی خانواده‌ها دانشگاه‌های استان در تربیت نسل شایسته گام‌های موثری برداشته و نمره قابل قبولی را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha