• پنجشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۲:۴۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400022316482
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرماندار اصلاندوز تاکید کرد

کمبود تجهیزات کانون‌کوبی ملخ مراکشی در اصلاندوز / حداقل 10 دستگاه سمپاش نیاز داریم

کمبود تجهیزات کانون‌کوبی ملخ مراکشی در اصلاندوز / حداقل 10 دستگاه سمپاش نیاز داریم

ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان اصلاندوز گفت: در مبارزه با ملخ مراکشی و عملیات کانون‌کوبی با کمبود تجهیزات و امکانات در شهرستان اصلاندوز روبه‌رو هستیم.

مینایی در جلسه هماهنگی عملیات برداشت محصولات زراعی در اصلاندوز اظهار کرد: از اواسط فروردین ماه مبارزه با ملخ مراکشی و ایتالیایی در مزارع شهرستان اصلاندوز آغاز شده و این امر همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون در سطح سه هزار و 500 هکتار از اراضی حاصلخیز اصلاندوز عملیات مبارزه با ملخ و کانون‌کوبی انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم در 40 هزار هکتار از این اراضی پایش و مراقبت از این آفت به انجام برسد.

فرماندار شهرستان اصلاندوز به کمبود امکانات و تجهیزات در مقابله با این بحران جدی اشاره کرد و گفت: ما اگر نتوانیم بحران مهار بیماری‌ها و آفات کشاورزی را کنترل کنیم، در آینده با خسارت سنگین در بخش کشاورزی روبه‌رو خواهیم بود و برداشت محصول نیز با کیفیت بسیار پایین به انجام خواهد رسید.

مینایی افزود: حداقل به 10 دستگاه خودروی مناسب در مبارزه با ملخ و سمپاشی در مناطق روستایی نیازمندیم که متأسفانه در خرید و تجهیز این خودروها مشکلاتی وجود دارد که باید به صورت ملی و از طریق وزارت جهاد کشاورزی برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اعتبارات شهرستانی حتی استانی جوابگوی خرید این تجهیزات و امکانات نیست و ما حتی در تأمین سم مورد نیاز برای مقابله با این آفات مشکلاتی داریم در حالی که باید با اولویت تأمین امنیت غذایی مردم با چنین پدیده‌هایی مبارزه جدی به انجام برسد.

مینایی از سازمان جهاد کشاورزی خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق برای سال‌های آینده تأمین اعتبار را به شکل صحیح انجام دهند تا دغدغه و مشکلات به صورت واقعی رفع شود.

در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز به مبارزه بی‌امان با ملخ مراکشی و ایتالیایی در 30 هزار هکتار از اراضی شمال استان در یک ماه اخیر اشاره کرد و ادامه داد: همچنان با تلاش اکیپ‌های فنی و حفظ نباتات این مبارزه ادامه دارد.

خلیل نیکشاد اضافه کرد: در 15 روز اخیر عملیات کانون‌کوبی سرعت بیشتری گرفته و با استفاده از محلول‌های شیمیایی و تأمین دستگاه‌های سمپاش این عملیات سرعت بیشتری به خود گرفته است.

وی استفاده از دستگاه سمپاش یو.ال.وی.پاش را یادآور شد و بیان کرد: تا پایان خردادماه پیش‌بینی می‌کنیم 25 هزار هکتار از اراضی شمال استان نیز در قالب این عملیات مورد توجه قرار گرفته تا رفع مشکل آفت ملخ ایتالیایی و مراکشی را شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از همکاری خوب دامداران و عشایر منطقه در جلوگیری از ورود دام به مناطق تحت سمپاشی قرار گرفته، قدردانی کرد و گفت: انتظار می‌رود از ورود دام به مراتع که در آنها عملیات سمپاشی انجام شده و یا همجوار این مناطق هستند، به نوعی ممانعت شود تا سلامت دام مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha