• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400022115117
  • منبع : نمایندگی لرستان

معاون امور شعب بانک ملی لرستان:

بانک‌های خصوصی عملکرد ضعیفی در پرداخت تسهیلات ازدواج دارند

بانک‌های خصوصی عملکرد ضعیفی در پرداخت تسهیلات ازدواج دارند

ایسنا/لرستان معاون امور شعب بانک ملی لرستان می‌گوید: بانک‌های خصوصی عملکرد ضعیفی در پرداخت تسهیلات ازدواج دارند.

مهرداد معتمدی ۲۱ اردیبهشت ماه در جلسه کمیته ازدواج و تعالی خانواده که در اداره کل ورزش و جوانان لرستان برگزار شد، اظهار کرد: مجموع اعتبار تعریف شده بانک‌های دولتی در سال گذشته برای تسهیلات ازدواج ۱۳ هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۱۰ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در مجموع ۸۲.۷ درصد از کل اعتبارات بانک‌های دولتی پرداخت شده و ۳۰۳۴ در صف دریافت این تسهیلات هستند و ۲۱ هزار و ۳۱۶ نفر در بانک‌های دولتی موفق به اخذ تسهیلات ازدواج شدند.

معتمدی اضافه کرد: در بانک‌های خصوصی ۶۳۸ میلیارد ریال برای تسهیلات ازدواج تعریف شده که از این میزان ۴۳۸ میلیارد ریال پرداخت شده و ۱۱۹ متقاضی هم در صف هستند و پرداختی نسبت به اعتبار مصوب در این بانک‌ها ۶۸.۷ درصد است.

معاون امور شعب بانک ملی لرستان تاکید کرد: متاسفانه روند پرداخت در بانک‌های خصوصی باتوجه به اعتبار اندک هم ضعیف است و سال قبل فقط ۸۰۰ نفر موفق به اخذ وام ازدواج شدند.

وی یادآور شد: در مجموع بانک‌های دولتی و خصوصی کل اعتبار تعریف‌شده ۱۳ هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال بوده که ۱۱ هزار و ۴۲۹ میلیارد پرداخت شده و مجموع ۳۱۵۳ نفر در صف هستند.

معتمدی افزود: پرداخت متناسب با اعتبار مصوب ۸۲ درصد است که تقریباً آمار خوبی است. بانک ملی ۹۷.۲ درصد اعتبارات را پرداخت کرده و رتبه دوم کشوری را داریم و ۳۳.۵ درصد مجموع پرداختی‌های تسهیلات ازدواج در بانک ملی بوده است.

وی گفت: از لحاظ درصد پرداختی نسبت به اعتبار مصوب بانک‌های دولتی؛ پست بانک با ۹۴.۴ درصد پرداختی در رتبه دوم بوده و بانک تجارت هم با ۹۰ درصد پرداختی در رده سوم است.

معاون بانک ملی لرستان بیان کرد: بانک‌های سینا، آینده و گردشگری در بخش خصوصی نیز رتبه اول تا سوم را پرداختی نسبت به اعتبار مصوب را داشته‌اند.

معتمدی گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت که رسالت‌شان قرض‌الحسنه است باید در بحث تسهیلات ازدواج، عملکرد بهتری داشته باشند و مسئولان استانی باید این دو بانک را بیشتر راغب کنند که در بحث تسهیلات ازدواج نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha