• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400022013806
  • خبرنگار : 50167

رئیس پلیس فتای استان زنجان هشدار داد

با خرید واکسن و داروی کرونا در تور کلاه‌بردان نیفتید

با خرید واکسن و داروی کرونا در تور کلاه‌بردان نیفتید

ایسنا/زنجان ‌رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: هرگونه تبلیغ و فروش واکسن و داروی مربوط به ویروس کرونا در فضای مجازی کذب بوده و صرفاً ترفندی برای سودجویی و کلاه‌برداری از شهروندان است.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با کلاه‌برداری با ترفند فروش واکسن کرونا، اظهار کرد: در پی انتشار اخبار تهیه و ترزیق واکسن کرونا به شهروندان، شاهد تبلیغات گسترده با مضمون عرضه و فروش واکسن در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی هستیم.

وی در رابطه با روش‌های کلاه‌برداری مجازی از طریق فروش واکسن کرونا، افزود: مجرمان سایبری با شیوه و شگردهای مختلف فروش واکسن کرونا، افراد را به درگاه‌های جعلی بانکی (فیشنیگ) هدایت کرده و با ورود خریدار به درگاه جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی آن‌ها سرقت می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: درگاه‌های جعلی طوری طراحی شده‌ که با ورود اطلاعات حساب بانکی توسط کاربر، پیغام خطا در انجام تراکنش برای مخاطب ارسال و مجرمان با استفاده از اطلاعات سرقتی، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان، با بیان اینکه تنها مسیر واقعی دسترسی به واکسن کرونا و خدمات بهداشتی و درمانی صرفاً مجاری قانونی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان‌ و آموزش پزشکی است، گفت: واکسن و داروهایی که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود، ممکن است تاریخ مصرف گذشته قلابی و فاقد استانداردهای نظام سلامت باشد، به همین دلیل لازم است شهروندان داروهای خود را از مراکز مجاز و مورد تایید وزارت بهداشت و درمان تهیه کنند.

آدینه‌لو اظهار کرد: شهروندان نباید به تبلیغات فروش واکسن کرونا در فضای مجازی توجه کنند، زیرا اکثر آگهی‌های فروش واکسن کرونا کلاه‌برداری بوده و مجرمان سایبری با این ترفند در صدد کلاه‌برداری از شهروندان هستند.

وی با بیان اینکه فروش واکسن کرونا در فضای مجازی جرم بوده و با افراد خاطی برابر قانون برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha