• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400021812194
  • خبرنگار : 30054

تزئین خانه با گل مصنوعی

تزئین خانه با گل مصنوعی

برخلاف گیاهان طبیعی که انتخاب مکان مناسب برای تامین نیازهای آنها از قبیل نور، دمای هوا، آب و... دشوار است، گل مصنوعی را می توان در هر جایی استفاده نمود. گل مصنوعی در دکوراسیون داخلی باید طبیعی جلوه کند و برای این منظور بهتر است مدل هایی با جنس ساقه مفتول سیمی انتخاب شود تا به راحتی بتوان شکل و حالت آن را به دلخواه تغییر داد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مانا چمن، تزئین خانه با گل مصنوعی امکان لذت بردن از زیبایی‌ ماندگار و همیشگی آن را برای شما به ارمغان می آورد. بی نیازی از مراقبت، طول عمر بالا و هزینه ناچیز از مهم ترین ویژگی های گل مصنوعی به شمار می رود. اگر شرایط زندگی شما طوری است که نمی توانید از گل و گیاه طبیعی نگهداری کنید، در این صورت خرید گل های مصنوعی بهترین راه حل محسوب می شود. گل های مصنوعی به خوبی می توانند ظاهر زیبای گیاهان طبیعی را شبیه سازی کنند.

گلدان های مختلفی با جنس چوب، سنگ، سفال، سرامیک، فلز، شیشه و پلیمر با شکل و رنگ متنوّع را برای گل مصنوعی انتخاب کنید. نوع متریال گلدان را هم می توان با توجه به مصالح ساختمانی مورد استفاده در نما انتخاب نمود. مثلا گلدان های سنگی و سرامیکی تا جای ممکن دارای شباهت و هماهنگی با رنگ و طرح سنگ کف و دیوار باشد و یا گلدان کریستال با شیشه پنجره ها و تزئینات بلورین ساختمان همخوانی و سازگاری داشته باشد.

طراحی، مواد مصرفی و شیوه ساخت گل مصنوعی، تاثیر به سزایی در زیبایی و جلوه طبیعی محصول نهایی می گذارد. برخی مدل های گل مصنوعی به اندازه ای واقعی به نظر می رسند که تا آنها را لمس نکنید متوجه مصنوعی بودنشان نخواهید شد. مانند مدل های گوناگون کاکتوس و ساکولِنت مصنوعی که تقریبا هیچ تفاوتی با مدل های طبیعی ندارند.

با استفاده از گل‌ و درختچه‌های مصنوعی می‌توانید دیزاین منزل را متفاوت و خاص نمایید. نگهداری از گل‌های طبیعی، کاری پرهزینه و زمان‌بر است و به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از گل‌های مصنوعی در خانه خود استفاده کنند.

چند شاخه گل و گیاه مصنوعی را درون گلدان شیشه ای شفاف قرار دهید و آن را تا ارتفاعی مشخص با خرده چوب، خزه خشک، سنگ ریزه های رنگی، تیله و... پر کنید؛ به این ترتیب بخش پایینی ساقه ها در لا به لای مواد پر کننده تزئینی پنهان می شود و ظاهر گلدان را بسیار طبیعی جلوه می دهد.

استفاده از سنگریزه سیاه در گلدان گل ارکیده مصنوعی

در صورت کوتاه بودن ارتفاع ساقه گل مصنوعی و یا بلند بودن دیواره گلدان، بهتر است اول مواد پرکننده را ته گلدان بریزید و سپس شاخه و دسته گل ها را روی آن قرار دهید تا گل ها و برگ ها به طور کامل در معرض دید قرار گرفته و نمای زیبای خود را به رخ بینندگان بکشد.

استفاده از چند شاخه گل مصنوعی به رنگ های متناسب و هماهنگ با فضای داخلی ساختمان (شامل رنگ و طرح دیوار، کف، سقف، پرده، درب، مبلمان، وسایل، اساسیه و...) منظره ای شیک و جذاب را پدید می آورد. برخی گل های مصنوعی به اندازه ای ظریف طراحی و تولید شده‌اند که بسیاری از افراد متوجه تفاوت آن‌ها با گل طبیعی نمی شوند.

عشق به طبیعت؛ دلیل عشق به گل مصنوعی

امروزه انواع و اقسام شاخه درختان با شکوفه های زیبای آنها به طور مصنوعی ساخته و عرضه می شود که می توان از آنها برای تزئین فضای داخلی و ایجاد دکوراسیون شیک استفاده کرد. شاخه با شکوفه های بهاری موجود در بازار معمولا مشابه درختانی همچون آلو، زردآلو، هلو، بادام، سیب، گیلاس و... ساخته می شوند.

گلدان های کنار مبلی به همراه انواع آباژور کنار سالنی، چراغ خواب ایستاده، مجسّمه، وسایل دکوری و آنتیک و... از مهم ترین عناصر تزئینی فضای داخلی ساختمان محسوب شده و چیدمانی زیبا و جذاب را پدید می آورند.

یکی از تازه ترین شیوه های تزئین فضای منزل، استفاده از گلدان گل به شکل سبد حصیری و ظروف آشپزخانه است. ظروفی با طرح پارچ آب، کوزه، خمره، دیگ، سبو، تُنگ، لیوان با جنس فلزاتی مثل مس، نقره، برنز، استیل و... با توجه به عدم نیاز گل و گیاه مصنوعی به آب و آبیاری، هیچ گونه آسیب و پوسیدگی در گلدان های فلزی اتفاق نمی افتد.

نمایش خیره کننده گل های مصنوعی در تنگ شیشه ای

در ادامه پیشنهاد می کنیم مقاله گل و گیاه مصنوعی که در سایت ایسنا قرار داده شده را مطالعه بفرمایید.

حلقه گل مصنوعی

از حلقه گل معمولاً برای تزیین درب ورودی ساختمان استفاده می شود. این کار باعث می شود تا همیشه هنگام ورود و خروج چشمتان به این گل های زیبا افتاده و احساس شادابی نمایید. برای ساخت یک حلقه گل مصنوی زیبا بهتر است از گل های کوچک جثه استفاده کنید. ساقه و دُم گل ها را باید بر روی یک حلقه از جنس چوب، نِی، فلز یا پلاستیک قرار داده و آنها را با نظم و ترتیب به کمک چسب، ریسمان و رشته نخ، سیم مفتول و... محکم ببندید.

حلقه گل مصنوعی را نه تنها بر روی درب ورودی ساختمان ها بلکه می توان آن را بر روی درب اتاق خواب و یا در ساختمان های اداری نیز استفاده نمود. این کار، درب های ساختمان را از حالت بی روح و خشک در می آورد.

حلقه گل مصنوعی بر روی درب ورودی منزل

شما می توانید جهت خرید گل مصنوعی به وبسایت مانا چمن به آدرس www.manachaman.com مراجعه فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha