• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1400021811921
  • خبرنگار : 71431

رییس جمعیت هلال احمر خبر داد

افتتاح ۲۰۰۰ خانه هلال جدید در روزهای آتی/ شارژ استانی انبارها

افتتاح ۲۰۰۰ خانه هلال جدید در روزهای آتی/ شارژ استانی انبارها

رییس جمعیت هلال احمر از افتتاح ۲۰۰۰ خانه هلال جدید در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، کریم همتی در نشست خبری سه‌جانبه با روسای نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر برگزار شد، گفت: یکی از اولویت‌ها و وظایف جمعیت هلال احمر افزایش تاب‌آوری در جوامع و آموزش همگانی است که در این راستا با بیش از ۴۰ پادگان، وزارت آموزش و پرورش و ... همکاری‌هایی را آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های هلال گفت: چشم‌انداز ما افتتاح بیش ۳۷ هزار خانه هلال در سراسر کشور و به خصوص مناطق دورافتاده، حادثه‌خیز و صعب‌العبور است. در همین راستا نیز ما تاکنون ۵۴۰۰ خانه هلال را راه‌اندازی کردیم. بزودی ۲۰۰۰ خانه هلال نیز با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه این جمعیت در حوزه آموزش همگانی و همچنین آموزش های تخصصی گام های مثبت و موثری داشته است، اظهار کرد: در حوزه شارژ ظرفیت انبارها نیز اقدامات قالب توجهی انجام شده و توانستیم به صورت استانی ظرفیت انبارها را تجهیز کنیم و این روند همچنان ادامه دارد.

وی به توان ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر نیز اشاره کرد و گفت: بعد از نیروهای مسلح، هلال احمر بیشترین  بالگرد را در اختیار دارد به طوری که هم اکنون ۲۴ فروند بالگرد فعال در هلال احمر داریم و بیش از ۱۰۰ خلبان آموزش دیده نیز در یگان هوایی هلال احمر فعال هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه هلال احمر فاقد از نژاد، فرهنگ، دین، قومیت و نظایر آن اقدام به ارائه خدمات بشردوستانه به مردم می کند، گفت: در سالی که گذشت جمعیت هلال احمر در اقدامات بین المللی نیز حضور پررنگی داشت. پس از انفجار بیروت ما به عنوان اولین کشوری بودیم که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی کردیم و به مدت ۱۵ روز نیز در آنجا حضور داشتیم. در زلزله ترکیه نیز اعلام آمادگی برای امدادرسانی کردیم و در جنگ میان دو کشور ارمنستان و آذربایجان نیز ما به هر دو کشور اعلام کردیم که آماده امدادرسانی به آنان هستیم که کشور ارمنستان این کمک ها را دریافت کرده و آذربایجان هم در صورت ادامه درگیری ها از کمک های ما استفاده میکرد.

همتی اضافه کرد: همزمان در داخل کشور نیز  ما از اقدامات خود غافل نشدیم و در زلزله سی سخت در کمترین زمان ممکن امدادگران و در ساعاتی بعد دبیرکل جمعیت هلال احمر در محل حضور داشته و امدادرسانی ها آغاز شد.

به گفته همتی،  طی یک سال گذشته در کنار تمام وظایفی که در حوزه امداد و نجات، آموزش همگانی و... داشتیم ماجرای شیوع کرونا نیز از جمله مواردی بود که منجر به افزایش حجم کارها در هلال احمر شد ولی به هیچ یک از این بخش ها آسیبی وارد نشد و اقدامات به خوبی انجام شد. جمعیت هلال احمر از زمان شیوع کرونا تاکنون اقدامات مختلفی را انجام داده که از جمله آن می توان به اجرای طرح ناظران سلامت، پایش سلامت مسافران، اجرای طرح قاسم سلیمانی، طرح همدلی مومنانه و... اشاره کرد. از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز صدها تن از امدادگران هلال احمر با حضور در ۲۸ مرز زمینی، دریایی و هوایی اقدام به پایش سلامت مسافران ورودی به کشور کرده و از موارد مشکوک تست های سریع و پی سی آر نیز اخذ کرده و مبتلایان به کرونا نیز قرنطینه شده اند.

همتی درباره تأمین واکسن نیز گفت: خوشبختانه جمعیت هلال احمر موفق شد تا یک میلیون دوز واکسن کرونا را وارد کشور کند که این محموله در همان فرودگاه امام خمینی (ره) به عزیزان وزارت بهداشت تحویل داده شد. عدم دسترسی ما به منابع مالی در سایر کشورها و تحریم ها سبب شد تا دسترسی ما به واکسن کم باشد اما با این وجود تمام تلاش مان را برای تأمین واکسن انجام داده ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر تأکید کرد: صلیب سرخ که هدفش کاهش آلام بشری است باید در زمینه واکسیناسیون ورود کرده و شرایطی را فراهم کند تا واکسیناسیون کرونا در سراسر جهان با عدالت انجام شود. اینکه پنج یا شش کشور قدرت یا ۲۰ کشور برتر اقتصادی واکسن بزنند و دیگر کشورها از واکسیناسیون محروم باشند مشکلی را در حل معضل کرونا رفع نخواهد کرد. به همان میزان که واکسیناسیون یک شهروند در قلب نیویورک مهم است واکسیناسیون در دورافتاده ترین نقاط آفریقا نیز مهم است و در غیر این صورت نمی توان انتظار داشت که کرونا به طور کامل از بین برود.

وی تصریح کرد: در مورد ورود واکسن کرونا به کشور برخی از کشورهای دوست به ما قول هایی را دادند که امیدواریم زودتر انجام شود.

همتی در پاسخ به پرسشی درباره میزان کمک های تعلق گرفته به هلال احمر نیز گفت: حدود ۲۴۰ میلیارد تومان میزان کمک های مردم به هلال احمر بوده است. کمک های خارجی نیز در حدود ۷۳۰ میلیارد ریال نقدی و ۱۷۰۰ میلیارد ریال غیرنقدی بوده است که از منابع بین المللی تأمین شده است.

جمعیت هلال احمر کشورمان امسال صدساله شد

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر کشورمان امسال صدساله شد، گفت: شعار امسال هفته هلال احمر و صلیب سرخ، "هلال احمر توقف نشدنی، توصیف نشدنی و مقایسه نشدنی است" و من با افتخار اعلام می کنم که ما امروز با ارتش بزرگ هلال احمر در کشور مواجه هستیم.

وی گفت: هلال احمر ایران یکی از قویی ترین جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ در سراسر جهان است که قابلیت مواجهه با اکثر بحران ها را دارد. ما همواره اعلام کرده ایم که آمادگی امدادرسانی به دیگر کشورها را داریم و حضور کشورها در کنار یکدیگر است که می تواند در حل بسیاری از بحران ها موثر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha