• دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400021309060
  • خبرنگار : 50167

گردآوری ۱۵۰ هزار اثر از شهدای زنجانی

گردآوری ۱۵۰ هزار اثر از شهدای زنجانی

ایسنا/زنجان معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: حدود ۱۵۰ هزار اثر از شهدای استان زنجان گردآوری شده است.

علی بیات ظهر امروز (۱۳ اردیبهشت‌ماه) در جمع خبرنگاران، در رابطه با گردآوری آثار شهدای استان زنجان، اظهار کرد: ۱۵۰ هزار اثر از شهدای والامقام زنجانی در راستای برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان توسط کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا، گردآوری شده و پس از نمایه‌گذاری در اختیار دبیرخانه این کمیته قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه آثار جمع‌آوری شده مربوط به ۲۹۲۸ شهید والامقام استان زنجان بوده است، افزود: گفتنی است اسناد و آثار ۶۲۸ شهید خارج استان از ۲۰ استان کشور درخواست شده و تاکنون ۱۴ هزار و ۷۲۴ اثر از ۵۰۰ شهید والامقام زنجانی از سایر استان‌ها دریافت شده است.

این مسئول با بیان اینکه هنوز با والدین ۱۰۲۴ نفر از شهدا مصاحبه نشده ولی لیست این تعداد از والدین شهدای معزز برای برنامه‌ریزی و انجام مصاحبه به دبیرخانه این کمیته ارسال شده است، تصریح کرد: لیست والدین در قید حیات شهدا به تفکیک پدر و مادر برای مصاحبه به دبیرخانه کنگره ملی شهدای استان زنجان ارائه شده و برای مصاحبه با ۱۲۰ نفر از والدین شهدا در قالب خاطره‌نگاری توسط صدا و سیما برنامه‌ریزی و قرارداد منعقد شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در رابطه با چاپ وصیت‌نامه شهدای استان گفت: فایل word وصیت‌نامه ۱۰۱۶ نفر از شهدای استان به دبیرخانه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان ارسال شده است.

بیات با اشاره به مکاتبه با مسئولان ستاد مرکز برای جذب اعتبار برگزاری کنگره، اظهار کرد: با پیگیری صورت گرفته یک میلیارد ریال بودجه از معاونت فرهنگی بنیاد مرکز جذب شده است.

بیات در ادامه از اطلاع‌رسانی و تبلیغ کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان، با بارگذاری ۱۰۰ خبر در سایت و بیش از ۳۰۰ خبر در کانال‌های فضای مجازی توسط کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا خبر داد و یادآور شد: تعداد شش جلسه نیز در راستای پیشبرد اهداف و وظایف این کمیته در بنیاد شهید تشکیل شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: چاپ دو جلد کتاب با عنوان «دلی که جا ماند» و «شهد شهود»، تولید و رونمایی از ۱۲ نرم‌افزار چند رسانه‌ای شهدای شاخص استان، مکاتبه و جذب مشارکت در چاپ ۱۰ عنوان کتاب با دبیرخانه کنگره نیز از اقدامات کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان، توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha