• شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400021107737
  • خبرنگار : 50256

امام جمعه تبریز در مراسم توزیع ۵۰۰۰ بسته معیشتی نیات واقفان:

یکی از برکات پیروزی انقلاب، احیای موقوفات بود

یکی از برکات پیروزی انقلاب، احیای موقوفات بود

ایسنا/آذربایجان شرقی ۵۰۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفات و نیات واقفان، امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه از امامزاده سید محمد کججانی تبریز توزیع شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در حاشیه برگزاری این طرح ضیافت الهی، با اشاره به همزمانی توزیع بسته‌های معیشتی اداره اوقاف با لیالی قدر، گفت: یکی از برکات پیروزی انقلاب، احیای موقوفات بود. بعد از انقلاب اسلامی ایران، نیاتی که واقفان عزیز کشور داشتند، احیا شد و هنوز هم جا دارد تا در این رابطه تلاش‌هایی انجام گیرد و تمامی نیات واقفان اجرا شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش ضیافت همدلی، یک امتحان الهی برای مردم و حضور هر چه بیشتر افراد توانمند در جریان کمک رسانی است. در حالی که دولت به تنهایی قدرت رسیدگی به نیامندان جامعه را ندارد، مردم عادی و خیران در این امتحان سربلند آمدند.

وی متذکر شد: تعدادی از نیازمندان و جامعه هدف توزیع بسته‌های معیشتی، پیش از شیوع کرونا هم تحت پوشش نهادهای حمایتی بودند اما تعدادی دیگر هم‌چون کارگران روزمزد و ... نیز در اثر تعطیلی کار در زمان شیوع کرونا از تامین‌ معیشت خود محروم ماندند.

حجت الاسلام آل هاشم در خصوص این‌ شبهه که تجمیع بسته‌های معیشتی در مساجد و بازدید مسئولان از روند توزیع آن‌ها موجب تحقیر نیازمندان می‌شود، گفت: بازدید مسئولان از این روند موجب تحقیر نیازمندان نیست، بلکه این امر یک‌ نوع رقابت در امر خیر و تشویق افرادی است که می‌توانند در این رابطه کمک کنند.

وی تاکید کرد: توصیه می‌کنیم که در هنگام تحویل بسته‌های معیشتی، تحکیم و احترام اشخاص حفظ شود و با توزیع مخفیانه و شبانه، هیج احدی متوجه این امر نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در جریان حضور در این مراسم، بازدیدی از میزان پیشرفت و موفقیت عمرانی پروژه‌های امامزاده سیدمحمدکججانی تبریز به عمل آمد که بنا بر مشاهده‌ها، این مجموعه در وضعیت عالی قرار دارد.

امام جمعه تبریز با قدردانی از متولی و مدیریت این امامزاده و تجلیل از حجت الاسلام صمدخلیلی مدیرآستان مقدس امامزاده سیدمحمدکججانی بخاطر عملکرد این امامزاده در ایام کرونایی، افزود: قدردان زحمات تمامی خیران و خادمان و نظارت‌های حجت الاسلام حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هستیم که در این امامزاده خدمت می‌کنند. 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امامزادگان مبنی بر این‌که امامزاده‌ها باید به مراکز فرهنگی  تبدیل شوند، ادامه داد: در این راستا باید تمامی تلاش خود را بکار گیریم تا بتوانیم برخی از برنامه‌های فرهنگی شهرها را به سمت محوریت برگزاری در امامزاده‌ها سوق بدهیم.

وی گفت: برگزاری و حضور برخی از اردوهای دانشجویی، دانش آموزی و حوزوی در این امامزادگان نیز اقدام خوبی در راستای اقدام به قطب فرهنگی امامزادگان است، زیرا همان طور که امامان برای ما عزیز هستند، امامزادگان نیز برای ما واجب التکریم و قابل احترام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز در ادامه این مراسم، اظهار کرد: این رزمایش ضیافت الهی به همت ادارات اوقاف تبریز و امامزادگان سید محمدکججانی و سید حمزه تبریز انجام‌ گرفته است.

وی افزود: بنا بر برنامه سازمان اوقاف و امور خیریه، مقرر بود تا در ایام ماه مبارک رمضان، حدود ۲۵۰۰ بسته معیشتی از محل نیات واقفان در سطح استان توزیع شود اما با همت واقفان و خیران عزیز، بیش از ۵۰۰۰ بسته معیشتی، ۱۴ هزار پرس غذای گرم از محل امامزاده سیدحمزه و ۶۰ هزار پرس غذا از امامزاده سید محمد کججانی پخش می‌شود که در تلاشیم تا این اقدام و توزیع اقلام غذایی در سراسر استان گسترس یابد.

وی ادامه داد: ارزش هر بسته معیشتی در حدود ۳۵۰ الی ۵۰۰ هزار تومان بوده که با همکاری نهادهای حمایتی به دست نیازمندان واقعی استان خواهد رسید. 

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این‌که بسته‌های معیشتی و غذایی موقوفات مختلف استان، با محوریت امامزادگان توزیع می‌شود، گفت: این رزمایش در طول ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص امامزاده سیدمحمد کججانی، گفت: از این امامزادگان به عنوان جمکران تبریز یاد می‌شود چرا که معمولا در طول روزهای سه شنبه هر هفته در این امامزاده سفره نذری و احسان مردم همواره باز می‌شود اما امسال با توجه به شرایط کرونایی، فعالیت این امامزاده نیز محدود شده ولی کاملا تعطیل نشده است.

وی تاکید کرد: تلاش‌هایی در راستای تبدیل امامزادگان به مراکز فرهنگی و به عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی کشور انجام گرفته و بر این اساس طرح‌ آرامش بهاری (تخفیف خرید کتاب) در جوار امامزادگان با حضور مبلغان بومی و اهل قم در راستای خدمت رسانی به زائران بزرگوار برگزار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۱ ۲۰:۳۱

کدام احیاء؟ مدرسه عالی سپهسالار را که واقفش سپهسالار قزوینی بود تغییر نام دادید و خیلی موقوفات دیگر که به سرنوشتی مشابه دچار شدند. من شخصاً صاحب یک جنگل باشم یک دانه چوب کبریت وقف نمی کنم. یاد گرفته ام کلی حق الناس گردن بگیریم و با یک وقف ماستمالی اش کنیم. (البته حالا. من از 200 سال قبل خبر ندارم)