• پنجشنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400020906217
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

به بهانه روز جهانی روانشناس و مشاور؛

روانشناسی؛ علمی برای یافتن آرامش در میان دغدغه‌های پررنگ زمان

روانشناسی؛ علمی برای یافتن آرامش در میان دغدغه‌های پررنگ زمان

ایسنا/خراسان جنوبی یک کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی با بیان اینکه باید بدانیم که لازم است برای رسیدن به آرامش دغدغه‌های زیادی را برای خود ایجاد نکنیم، گفت: روانشناسی به ما کمک می‌کند که با آرامش به اهداف مهم خود برسیم و آرامش را هم در مسیر و هم در مقصد داشته باشیم.

‌فاطمه حسینی‌فر در گفت‌و گو با ایسنا با تاکید بر ارزش و اهمیت همه علوم، اظهار کرد: همه علوم در خدمت علوم انسانی هستند.

مدیر مجموعه شهر قصه بیرجند بیان کرد: واقعیت این امر این است که ما سراغ هر دانشی هم برویم هدف ما رسیدن به یک شکوفایی درونی است و باز هم به تعالی خود به عنوان یک انسان اهمیت می‌دهیم.

وی افزود: یک ریاضیدان برجسته، یک پزشک خبره و یا یک فرد ماهر هدف غایی و نهایی‌اش، رسیدن به نیاز درونی انسانی است؛ بنابراین سراغ هر علمی برویم در نهایت به اهداف درونی غایی انسان خدمت می‌کنیم.

این کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی با بیان اینکه علوم انسانی و به خصوص روانشناسی نقش برجسته‌ای در زندگی بشر دارند، اظهار کرد: انسان یک موجود کاملا پیچیده است که هر اندازه هم در مورد خود به شناخت برسد باز هم ناشناخته‌هایی دارد که در مورد وجود خود نمی‌داند.

حسینی‌فر ادامه داد: یک روانشناس به فرد کمک می‌کند که خود و اطرافیانش را بهتر بشناسد و ارتباط خود با اطرافیانش را بتواند بهتر مدیریت کند.

وی با اشاره به سه فاکتور شناختی خود، اطرافیان و محیط اطراف و ارتباطات فرد، تصریح کرد: ارتباطات نیز به دو گروه ارتباط با خود و ارتباط با محیط تقسیم بندی می‌شوند که شناخت اینها به ما کمک می‌کند تا بتوانیم زندگی سالم‌تری داشته، تصمیم‌های بهتری گرفته و با آرامش بهتری زندگی کنیم.

این کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی بیان کرد: اکنون در عصر شتاب و ماشینی شدن قرار داریم و انسان به سرعت به سمت اهداف خود می‌دود، اما اینکه در نهایت به کجا می‌رسد، مهم است و این شاید هدف غایی و یا همان آرامشی باشد که به به آن نیاز داریم.

وی بیان کرد: فکر کنید ذرات آلوده‌ای روی لباس شما بنشینند و شما می‌خواهید این ذرات را پاک کنید؛ حال آنکه با روش نادرست کار را بدتر خواهیم کرد، اما به دست آوردن مهارت باعث می‌شود بی دغدغه آن دوده و کثیفی را از روی لباس پاک کنیم.

حسینی‌فر ادامه داد: روانشناسی یک مهارت شناختی است که به ما کمک می‌کند با آرامش با قضایای اطراف خود برخورد کنیم و به مهارت حل مسئله برسیم و حتی به اطرافیان خود آرامش را هدیه دهیم.

وی یادآور شد: نباید فراموش کنیم که هرکسی در هر رشته و حرفه‌ای که فعالیت می‌کند، نیاز دارد روانشناسی بداند تا بتواند رابطه خود با خود و رابطه خود با اطرافیانش را مدیریت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha