• چهارشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400020805310
  • خبرنگار : 50022

قصه کرونا به سر می‌رسد...

قصه کرونا به سر می‌رسد...

ایسنا/البرز مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با اشاره به برگزاری مسابقه قصه‌گویی برای همه گروه‌های سنی با تمرکز بر کرونا گفت: معتقدیم که قصه می‌تواند شرایط سخت را با فنی زیبا تغییر دهد و نوید بخش روزهای خوب باشد و احوال بچه‌ها را نسبت به این روزها تغییر دهد.

قاسم سلیمانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به برگزاری جشنواره قصه گویی اظهار کرد: اعتقاد داریم که قصه گویی یک هنر بی نظیر مداوم و جاری است و چون تکرار پذیر است و موضوعات متعددی را شامل و با روحیه‌های مختلفی بیان می‌شود، برای همه نسل‌ها قابل استفاده است و زمینه خیلی خوبی برای تبادل تجربه و شعار چند سال اخیر (آینده ساختنی است ) را می‌تواند فراهم کند.

وی در مورد نحوه برگزاری جشنواره قصه گویی گفت: با توجه به شرایط کرونا امسال بیست و سومین جشنواره قصه گویی کاملا به صورت مجازی برگزار می‌شود و همه عزیزان می‌توانند با دسترسی به آدرس سایت http://www.kanoonfest.ir/ از فعالیت‌های قصه گویی در استان و کشور استفاده کنند.

سلیمانی با بیان اینکه دو مرحله استانی و منطقه‌ای به صورت مجازی خواهد بود تصریح کرد:  در روزهای پایانی پاییز امسال که متصل می‌شود به شب یلدا اگر انشا الله کرونا از بین برود و شرایط فراهم باشد ما در تهران جشنواره بین المللی، کشوری و نهایی را برگزار خواهیم کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نواجوانان البرز با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور همه الگوهای رفتاری، دیدارها و گفتگوها حتی در جمع خانواده متفاوت شده است بیان کرد: ما در قصه گویی بنا داریم که همین روایت‌های ایام کرونا و مشکلاتی که وجود دارد، تلخی‌ها و شیرینی‌های آن را در قالب قصه‌های خانواده‌ها و بچه‌ها به مرحله اجرا بگذاریم و اعتقاد داریم که قصه گویی می‌تواند در شرایط کنونی که روحیه خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان مخدوش است، یک فضای پر نشاط و نگاهی متفاوت را ایجاد کند تا از نگرانی‌هایی که در ایام کرونا به وجود آمده فاصله بگیریم.

وی در ادامه افزود: به همین مناسب امسال قالب قصه‌ها را تلخی‌ها و تجارب جدید در نظر گرفتیم و به نوعی با دوری از دیگران و تضمین سلامتی در فضای کرونا می‌خواهیم به بچه‌ها آموزش دهیم که در پیشگیری و رفتار متفاوت مراقبت کنند تا خانواده‌ها از این مرحله به سلامتی گذر کنند و معتقدیم که قصه می‌تواند شرایط سخت را با فنی زیبا تغییر دهد و نوید بخش روزهای خوب باشد و احوال بچه‌ها را نسبت به این روزها تغییر دهد.

سلیمانی با اشاره به اینکه دو بخش به فضای کاری جشنواره قصه گویی امسال اضافه شده است گفت: ما بخش‌های ملی، بین المللی، قصه گویی برتر و پادکست‌ها را هم به جشنواره اضافه کرده‌ایم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه شیوه‌های قصه گویی امسال به صورت قصه گویی کلاسیک، مدرن و نوآورانه، سنتی و آیینی، نقالی، شمایل گردانی، پرده خوانی است تصریح کرد: همه عزیزانی که می‌خواهند در این جشنواره شرکت کنند می‌توانند با مطالعه شیوه نامه در سایت کانون از مواردی که مورد نظر است به طور کامل آگاهی پیدا کنند و ثبت نام خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در جشنواره قصه گویی هیچ محدودیت سنی وجود ندارد گفت: گروه سنی دختران و پسران ۱۲تا ۱۸ سال و زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و مادربزگ‌ها و پدربزرگ‌ها همیشه در همه دوره‌های گذشته گرمی بخش جشنواره ما بودند، یعنی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره بین المللی قصه گویی دیگر هیچ محدودیت سنی ای وجود نداد و همه عزیزان می‌توانند شرکت کنند.

سلیمانی  با اشاره به اینکه در سال گذشته قصه گویی مادربزرگ ها و پدربزرگ‌های استان البرز در کشور رتبه‌های خیلی خوبی را توانستند به دست بیاورند تصریح کرد: شعار امسال جشنواره را آینده ساختنی است در نظر گرفته‌ایم و تلاش می‌کنیم که بچه‌ها بدانند برای آینده بهتر باید تلاش کنند و با این تلاش است که می‌توانند شرایط آینده خودشان را در اهدافی که در کنار خانواده دارند محیا کنند.

وی هدف این جشنواره را ترویج  فرهنگ قصه گویی در نزد خانواده‌ها دانست تا آنها در قالب قصه بتوانند آمال تربیتی و اخلاقی خودشان را به فرزندان منتقل کنند گفت: محورهای در نظر گرفته شده برای بیست و سومین جشنواره قصه گویی شامل امیدها وآرزوها، شادی و غم‌ها و ایثار از خود گذشتگی است که عزیزان می‌توانند قصه‌های خود را در این قالب ارسال کنند و تا ۱۵ خرداد همه عزیزان می‌توانند با آدرس http://www.kanoonfest.ir/  همراه ما باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha