• سه‌شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400020704597
  • خبرنگار : 50294

تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۱۰ هزار سواد آموز در دوره‌های سواد آموزی کردستان

تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۱۰ هزار سواد آموز در دوره‌های سواد آموزی کردستان

ایسنا/کردستان معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان با تشریح عملکرد این حوزه در سال ۹۹، تحت پوشش قرار دادن ۱۰ هزار و ۳۰۰ سواد آموز و تولید محتوای آموزشی دوره‌های سواد آموزی را از مهم‌ترین اقدامات سال گذشته عنوان کرد .

رمضان یوسفی امروز سه شنبه در نشست شورای معاونین اداره کل با اشاره به سختی و طاقت فرسا بودن کار در حوزه سواد آموزی به خصوص در ایام شیوع کرونا ویروس اظهار کرد: جذب و نگهداشت افراد یکی از مشکلات پیش روی فعالیت های سواد آموزی در دوران کرونا است.

 یوسفی با بیان اینکه در ایام کرونا آموزش هیچ وقت تعطیل نشد و آموزش رسمی دانش آموزان در بستر مجازی و با راه اندازی شبکه دانش آموزی شاد جریان پیدا کرد، عنوان کرد: این امکان در حوزه سواد آموزی به دلیل عدم برخورداری سواد آموزان از ابزار و امکانات ارتباطی و دشواری آموزش از طریق فضای مجازی امکان پذیر نشد .

معاون سواد آموزی استان در ادامه گزارشی از پوشش تحصیلی دوره ه های سواد آموزی در سال ۹۹ ارایه کرد و از تحت آموزش قرار گرفتن ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر از سواد آموزان خبر داد و گفت : بر اساس حجم ابلاغی اولیه ، عملکرد استان بیش از حجم ابلاغی است .

 وی ۹۲ درصد مخاطبین سواد آموزی را خانم ها عنوان کرد و افزود: از مجموع ۱۰۳۰۰ نفر سواد آموز تحت پوشش ۹۴۱۵ نفر خانم و ۸۹۵ نفر آقا هستند.

یوسفی در بخش دیگری از گزارش خود به اقدامات مهم و برجسته این معاونت در طول سال گذشته پرداخت و گفت : کردستان اولین استانی بود که بعد از شیوع کرونا، اقدام به تولید محتوای آموزشی الکترونیک برای سواد آموزان کرد .

وی ادامه داد: در همین راستا با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، تمام دروس دوره سواد آموزی و انتقال در طول ۴ ماه تدریس، فیلمبرداری و ضبط شد و در قالب ۲۴ حلقه dvd آماده شد .

معاون سواد آموزی استان افزود: بعد از تکمیل شدن اقدامات، محتواهای تولید شده به سازمان نهضت سوادآموزی کشور ارسال و خوشبختانه مورد تایید قرار گرفت و در حال حاضر این مجموعه در قالب ۲ حلقه لوح فشرده dvd در ۳ هزار نسخه تکثیر و آماده توزیع در سطح استان و در بین سواد آموزان است .

 یوسفی هم چنین به تنوع آموزش دوره سواد آموزی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه آموزش ها به سه روش حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری انجام می شود، تصریح کرد: آموزش های حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری با حداقل سواد آموزان، آموزش نیمه حضوری ترکیبی و آموزش غیر حضوری نیز با تهیه محتوای آموزشی در حال انجام است .

 وی در پایان از مدیران مدارس استان خواست با همکاری عوامل حوزه سواد آموزی ، بستر لازم را برای آموزش های حضوری را با حداقل سواد آموزان فراهم و در برگزاری امتحانات پایانی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha