• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400020604161
  • خبرنگار : 50165

دبیر شورای وحدت استان زنجان عنوان کرد

انتخاب گزینه اصلح در انتخابات؛ هدف تشکیل شورای وحدت اسلامی

انتخاب گزینه اصلح در انتخابات؛ هدف تشکیل شورای وحدت اسلامی

ایسنا/زنجان دبیر و سخنگوی شورای وحدت استان زنجان گفت: انتخاب گزینه اصلح در انتخابات، یکی از اهداف تشکیل شورای وحدت اسلامی است.

رضا رحیم‌پور بعد از ظهر امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری، اظهار کرد: پس از تشکیل شورای وحدت در کشور، این شورا به تبع آن در استان تشکیل شد و در کنار جبهه ائتلاف فعالیت می‌کند. هدف از تشکیل این شورا افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.

وی تلاش برای انتخاب گزینه اصلح در انتخابات توسط مردم را از دیگر اهداف اصلی شورای وحدت عنوان کرد و افزود: برای تشکیل این شورا از ۳۴ تشکل و حزب هم‌سو و انقلابی در استان دعوت به عمل آمد؛ نمایندگان ۲۱ حزب و تشکل در انتخابات شورا حضور پیدا کرده و اعضای شورای استان به تعداد ۱۸ نفر با ترکیبی از نمایندگان احزاب و تشکل‌ها و نیز نمایندگان اقشار مختلف از جمله بانوان، دانشجویان، اساتید، جوانان، اصناف، هیئت‌های مذهبی و مداحان و روحانیان تشکیل شد.

این مسئول با اشاره به تشکیل هیئت اجرایی و کمیته نوزده‌گانه در هشت شهرستان استان، ادامه داد: انتخابات همواره نقش پررنگی در تصمیم‌گیری، سیاست، پیشرفت و توسعه کشور داشته ولی اهمیت انتخابات امسال بسیار بیشتر از سال‌های قبل بوده و تشدید تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی بسیار زیاد مردم، ناکارآمد و مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا را جزو دلایلی دانست که انتخابات امسال را در اهمیت می‌کند.

رحیم‌پور با اشاره به انتظارات مردم از رئیس‌جمهور آینده، تصریح کرد: انتخاب مردم برای ریاست قوه مجریه باید به گونه‌ای باشد که فرد منتخب بتواند مشکلات به‌وجود آمده در دولت‌های پیشین را حل کند و با توجه به شیوع بیماری کرونا در جهان،  وجود این بیماری کار را برای رئیس‌جمهور بعدی سخت‌تر می‌کند.

دبیر شورای وحدت استان زنجان یادآور شد: مقام معظم رهبری ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور خوب را بیان کردند، اگر در انتخاب به این معیارها توجه شود، قطعاً شاهد نتایج مثبت آن خواهیم بود.

سخنگوی شورای وحدت استان زنجان عنوان کرد: تجربه نشان داده است که آثار انتخاب نادرست را خود مردم لمس خواهند کرد، پس باید انتخاب  درست داشته باشیم؛ چرا که ایران به دنبال عزت‌مندی، عِرق ملی و ایفای نقش در منطقه و جهان است.

این فعال سیاسی با تاکید بر برگزاری پرشور انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال‌جاری، اظهار کرد: در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اختیارات ویژه‌ای به استان‌ها داده شده که بر این اساس، برنامه ویژه‌ای در استان زنجان برای این انتخابات داریم. اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کمتر از ریاست‌جمهوری نیست و طبق قانون، وظایفی برای شوراهای اسلامی تعیین شده و شوراها نقش مهمی در توسعه، عمران و آبادانی شهرها و روستاها در مسائل زیست‌محیطی، تعیین نرخ حمل‌ و نقل و حتی تعیین نرخ اقلام اساسی مانند نان دارند و وظیفه آن‌ها فقط انتخاب شهردار نیست.

رحیم‌پور با بیان اینکه شورای وحدت به دنبال ارایه لیست مشترک با جبهه ائتلاف نیروهای انقلابی است، بیان کرد: حکمیت و نخبگی ایجاد شده بین چند تشکل، خطای انتخاب را پایین می‌آورد. با توجه به اینکه جبهه پایداری با شورای وحدت، مشارکت نکرده و هنوز هم کرسی آن‌ها در شورا خالی است، هم از آن‌ها و هم از گروه‌های دیگر نیز درخواست داریم با شورای وحدت همکاری کنند تا با توجه به شاخص‌های مورد نظر، لیستی برای شوراهای اسلامی شهر و حتی روستاها معرفی کنیم.

دبیر شورای وحدت استان زنجان با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، منشوری حکومتی بوده و دولت‌ها و روسای جمهور باید به آن عمل کنند، تصریح کرد: متاسفانه شاهد بی‌توجهی برخی مسئولان به این بیانه هستیم و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بیانیه که در هفت محور صادر شده، به جامعه‌پردازی و نظام‌سازی اسلامی اشاره کرده‌اند.

سخنگوی شورای وحدت استان زنجان، فعالیت این شورا را فقط محدود به زمان انتخابات ندانست و گفت: شورا تصمیم دارد در طول سال فعالیت داشته باشد، به همین خاطر مقرر شده دفاتر شورا برای همیشه باقی بماند و دفاتر و دبیرخانه شورای وحدت، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر تکیه بر توان داخلی و قطع وابستگی به خارج تاکید داشتند و اگر نگاهی به تاریخ معاصر بیندازیم، شاهد بدعهدی کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا خواهیم بود، به همین دلیل انتظار می‌رود رئیس‌جمهور آینده به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشد و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، حرکت و برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha