• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400020604043
  • خبرنگار : 50204

رشد ۴ برابری صادرات کالا در استان مرکزی

رشد ۴ برابری صادرات کالا در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: در فروردین امسال ۹۷ هزار تن کالا از مبادی صادراتی استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴ برابری معادل ۳۷۸ درصد رشد داشته است، ارزش این کالاها ۷۶ میلیون دلار بوذه که از لحاظ ارزشی نیز بیش از ۳.۵ برابر رشد داشته است.

سیدعلی آقازاده روز دوشنبه ۶ اردیبهشت در شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی در سال ۹۹ شاخص های خوبی را در فعالیت های اقتصادی و شعار سال کسب کرده و دستگاه‌ها و مردم و بخش خصوصی و تولیدکنندگان، کارنامه خوبی را از خود برجای گذاشته اند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه پایان دولت دوازدهم قرار داریم، افزود: ممکن است در این روزها کارها به سستی‌ پیش رود و انگیزه ها کاهش یابد که این اتفاق یک سم مهلک برای کشور و نظام و مردم است، در استان مرکزی هیچیک از مدیران استان در این وادی تفکر نمی‌کنند و باز هم تاکید ما بر این است که مدیران به شکل فعال‌تر و پویاتری ماه‌های پایانی دولت را سپری کنند و با کارنامه ای درخشان دولت را تحویل دولت بعدی دهیم‌. هیچگونه کوتاهی و قصوری از کسی پذیرفته نیست.

استاندار مرکزی در خصوص شرایط کرونایی با اشاره اینکه بعد از دید و بازدید و مسافرت و خریدهای نوروزی شاهد پیک چهارم کرونا بودیم، تصریح کرد: طی دو هفته گذشته آمارهای مربوط به کرونا جز در مورد فوتی ها نسبتا ثابت بوده است، فوتی های حال حاضر ناشی از ابتلاهای ابتدای سال است و امیدواریم با توجه به تثبیت مبتلایان و بستری تا۱۰ روز آینده، میزان فوتی ها نیز کاهش یابد.

آقازاده بیان کرد: در راستای کاهش مبتلایان اقداماتی در سطح استان صورت گرفت که مهمترین آنها اجرای مصوبات کرونا یک هفته زودتر از موعد بوده است. ستادهای شهرستانی در شرایط فعلی باید کنترل دقیق‌تری بر ورودی و خروجی ها داشته باشند، همچنین باید نسبت به بازگشایی برخی صنوف به صورت تدریجی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: گاهی برخی اصرار بر اعمال ممنوعیت مطلق دارند، اما در شرایط اقتصادی فعلی باید با توجه به شرایط تصمیم گیری کرد.

استاندار مرکزی در خصوص آب و برق در استان با بیان اینکه شرایط نسبت به سال قبل بدتر است گفت: بهبود این شرایط نیازمند همکاری همگان است و به همین منظور همانند سال گذشته تغییر ساعت کار ادارات و بانک ها باید در دستور کار قرار گیرد. اگز مردم ۱۰ ساعت صرفه جویی کنند؛ می توان از این شرایط عبور کرد.

آقازاده در خصوص انتخابات اضافه کرد: فرمانداران باید به دنبال تهیه و تامین خودرو، نیروی انسانی و تجهیزات باشند، استان مرکزی در راستای انجام اقدامات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری موفق بوده و هیئت اجرایی در استان در نخستین روزها تشکیل شد.

وی در خصوص ایجاد واحدهای مسکونی گفت:  عملیات اجرایی احداث ۸ هزار واحد مسکونی به غیر از وظیفه و تعهد استان، در قالب اقدام ملی، در محل کمربندی شمالی حدفاصل دانشگاه پیام نور و مجتمع خاتم ظرف یک ماه آینده با حضور مسئولان استانی و کشوری آغاز خواهد شد و دستگاه های دولتی و غیردولتی و بخش خصوصی و خبرنگاران و ... می‌توانند متقاضیان واجد شرایط را اعلام کنند. با احداث این واحدها پیش بینی می‌شود التهاب قیمت مسکن شکسته شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در فروردین امسال ۹۷ هزار تن کالا از مبادی استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴ برابری معادل ۳۷۸ درصد رشد داشته است، ارزش این کالاها ۷۶ میلیون دلار بوده است که از لحاظ ارزشی نیز بیش از سه و نیم برابر رشد داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha