یاور عبیری در گفت وگو با ایسنا، با تاکید براینکه گردشگری صنعتی بسیار پیچیده و گسترده است، اظهار کرد: با نگاهی به کشورها و استان هایی در ایران که توانسته اند در بحث گردشگری رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته باشند، نکته ای مهم را می بینیم و آن این است که دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و مردم همه باهم همکاری و همراهی دارند تا بیشترین گردشگر را به سمت خود جذب کنند.
وی تصریح کرد: در کرمانشاه چنین مسئله ای را بسیار کمرنگ می بینیم و غالبا انتظار دارند که تنها میراث فرهنگی برای رشد گردشگری استان پای کار بیاید و صرفا این دستگاه را بانی حوزه گردشگری می دانند، درحالیکه سایر دستگاه ها و بویژه نهادی همانند شهرداری باید پا به پای میراث فرهنگی برای رشد گردشگری حرکت کند.
این فعال حوزه گردشگری ادامه داد: قطعا یکی از عوامل مهم و موثر در جذب گردشگر برای هر شهری، تبلیغات است و انجام تبلیغات برای بخش گردشگری هم نباید صرفا به یک دستگاه منحصر شود، برای مثال شهرداری می تواند با پرپایی نمایشگاه های گردشگری و یا حضور در نمایشگاه های گردشگری خارج از استان به معرفی کرمانشاه کمک کند و یا اینکه با شهرداری شهرهای گردشگرپذیر ایران رایزنی کند و تبلیغات ظرفیت های گردشگری استان را در فضاهای در اختیار شهرداری انجام دهد و این همان کاری است که در شهرهای دیگر ایران درحال انجام است.
وی ادامه داد: البته باید این نکته را هم متذکر شد که اداره کل میراث فرهنگی استان هم طی سالهای گذشته به اندازه ای که باید برای گردشگری کرمانشاه تبلیغات نداشته و کم کاری هایی در این زمینه داشته است.
عبیری از سریال "نون.خ2" به عنوان یکی از اتفاقات خوب در حوزه تبلیغات گردشگری برای کرمانشاه در سالهای اخیر یاد کرد و گفت: به "نون. خ" های بیشتری نیاز داریم تا کرمانشاه را بیشتر معرفی کنیم.
وی افزود: این برای اولین بار بود که از رسانه ملی یک سریال مهم که در کرمانشاه ساخته شده بود، پخش می شد که توانست در بخش گردشگری استان تاثیرات خوبی برجای بگذارد و قطعا در پساکرونا هم این تاثیر را بیشتر خواهیم دید.
این فعال گردشگری با تاکید براینکه کرمانشاه ظرفیت های زیادی برای جذب گردشگر دارد که به بسیاری از آنها بی توجهی می شود، گفت: یکی از این ظرفیتها، بافت تاریخی شهر کرمانشاه است که متاسفانه در حوزه شهرداری به جای بافت تاریخی به آن بافت فرسوده می گویند و همین نوع تفکر و نگاه به این بخش از شهر باعث شده که به جای تلاش برای احیاء آن به فکر تخریب اش باشند، درحالیکه در بسیاری شهرهای دیگر با احیاء چنین بافت هایی گردشگران زیادی را جذب می کنند.
بازرس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کشور اضافه کرد: در همین بافت تاریخی شهر کرمانشاه خانه های تاریخی زیبایی وجود دارد که با کمی همت مسئولین و احیاء و ثبت ملی آنها می شود به جاذبه گردشگری تبدیل شوند و از آنها کسب درآمد داشت، نه اینکه محلی باشند برای ریختن زباله و جمع شدن معتادین متجاهر.
وی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه زیرساخت های لازم را برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری دارد، گفت: هرچند در حال حاضر استان هایی شهرهایی اصفهان، شیراز، یزد و شهرهای شمالی به مقصد گردشگری تبدیل شده اند، اما کرمانشاه هم از نظر جاذبه های گردشگری چیزی از این شهرها کم ندارد و می تواند پا به پای آنها جذب گردشگر داشته باشد.
عبیری خاطرنشان کرد: از نظر آثار تاریخی و طبیعی، فرهنگ های متفاوت، گردشگری کشاورزی و .... همه ظرفیت ها را داریم که به مقصد گردشگری تبدیل شویم، اما همه باید یکدست شویم و با همکاری، تبلیغات، آموزش و فرهنگ سازی گردشگری کرمانشاه را رشد دهیم.
انتهای پیام
نظرات