• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400013118826
  • منبع : نمایندگی اردبیل

یک مسئول خبر داد؛

تأمین 35 هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در استان اردبیل

 تأمین 35 هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 35 هکتار زمین برای اجرای پروژه اقدام ملی تأمین شده و به‌صورت رایگان در اختیار طرح قرار گرفته است.

شهرام باباخانی در تشریح آخرین وضعیت طرح اقدام مسکن ملی اظهار کرد: در حوزه مسکن مهر طی سال گذشته با برگزاری آئین اختتامیه جمع‌بندی نهایی در این حوزه به انجام رسید و با واگذاری واحدهای احداثی پرونده مسکن مهر برای همیشه در استان اردبیل بسته شد.
وی خاطرنشان کرد: تعهد ما در مسکن مهر تأمین 61 هزار و 636 واحد بوده که تعداد 47 هزار و 665 واحد مسکن مهر شهری، یک هزار و 440 واحد در بافت‌های فرسوده و 12 هزار و 531 واحد مسکن روستایی را شامل می‌شود.
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: بر اساس طرح‌های تعاونی تفاهم سه‌جانبه و خود مالکین، بافت فرسوده و نوسازی و بهسازی مساکن روستایی در شهرهای بالا و زیر 25 هزار نفر جمعیت طرح مسکن مهر به انجام رسیده است.
باباخانی بیان کرد: بیشترین حجم مسکن مهر در اردبیل و به تعداد 34 هزار و 599 واحد اجرا شده و بعدازاین شهرستان مشکین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال بیشترین واحدهای احداثی مسکن مهر و روستایی را شامل می‌شوند.
وی به پرداخت یک هزار و 230 میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: در بافت فرسوده تسهیلات پرداخت شده بیش از 255 میلیارد ریال بوده است.
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: تسهیلات مسکن شهری در قالب این طرح بیش از 10 هزار و 885 میلیارد ریال بوده که با تلاش انجام شده همه این طرح‌ها به سرانجام رسیده است.

باباخانی به عملکرد معاونت مسکن و ساختمان در قالب پروژه‌های مسکن مهر اشاره کرد و گفت: از تعداد 41 هزار و 378 واحد مسکن مهر 7 هزار و 898 واحد در قالب تعاونی، 3 هزار و 168 واحد در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه و 6 هزار و 876 واحد در قالب خود مالکی با زیربنای بیش از یک میلیون و 794 هزار و 200 مترمربع و اعتباری بالغ‌بر 160 هزار میلیارد ریال به قیمت به‌روز اجرایی و عملیاتی شده است.
وی تعداد پروژه‌های مشارکتی را در 8 سال اخیر 10 پروژه با 571 واحد و زیربنای 14 هزار و 425 مترمربع اعلام کرد و گفت: سرمایه‌گذاری انجام شده برای این پروژه‌ها بیش از یک هزار و 466 میلیارد ریال بوده است.


اهتمام جدی برای مسکن ملی

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل به پروژه‌های بازآفرینی شهری نیز اشاره و اظهار کرد: 29 پروژه در قالب 4 هزار و 12 مترمربع احداث، بهسازی و آسفالت معابر، ساماندهی تأسیسات روبنایی و زیربنایی، کمک‌هزینه به شهرداری‌ها به مبلغ 330 میلیارد ریال انجام شده است.
باباخانی نمونه پروژه‌های مشارکتی اجرا شده را تجاری - خدماتی بلور، شفا، ولایت، مسکونی آزادگان و وحدت اعلام و خاطرنشان کرد: تعدادی از این پروژه‌ها نیز هم‌اکنون در حال اجراست.
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: 35 هکتار زمین برای اجرای پروژه اقدام ملی تأمین شده و به‌صورت رایگان در اختیار طرح قرار گرفته است.
باباخانی گفت: در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت بیش از 4 هزار و 350 واحد و در شهرهای زیر 100 هزار نفر یک هزار و 522 واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی احداث و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بعد از اتمام مراحل ساخت و تحویل مسکن مهر در سال گذشته، امسال اهتمام جدی بر تکمیل پروژه‌های مسکن اقدام ملی داریم تا با همراهی متقاضیان و پرداخت به‌موقع آنها ساخت این واحدها را در شهرهای استان اردبیل به سرانجام برسانیم.
وی گفت: در شهر اردبیل با ثبت‌نام انجام شده 9 هزار نفر در مرحله اول برای مسکن اقدام ملی ثبت‌نام کرده بودند که با پایش و بررسی متقاضیان دو هزار و 600 نفر از آنها واجد شرایط مسکن اقدام ملی تشخیص داده شدند.
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تشکیل پرونده و انجام مراحل اداری پرداخت 40 میلیون تومان مبلغ اولیه از سوی این متقاضیان انجام شد تا با تأمین زمین‌ساخت واحدهای مسکونی در چهار نقطه شهر اردبیل انجام شود.
باباخانی خیابان کارگر، داروپخش و دو مجتمع در شهرک اندیشه را مناطق در نظر گرفته برای احداث مسکن اقدام ملی در استان اردبیل اعلام کرد و افزود: در برخی از پروژه‌ها شاهد پایان مرحله اسکلت و آغاز عملیات سفت‌کاری و نازک‌کاری هستیم که امیدواریم با همراهی متقاضیان و پرداخت به‌موقع آورده آنها بهره‌برداری از تعدادی از مساکن اقدام ملی را در سال جاری و یا اوایل سال آینده شاهد باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 540 واحد از مساکن اقدام ملی با پیشرفت 40 درصد در چهار نقطه شهر اردبیل در حال اجراست و در سایر شهرها نیز با محوریت بنیاد مسکن ساخت واحدهای مسکونی به انجام می‌رسد.
باباخانی به توافق وزارت راه و شهرسازی با دستگاه‌های اجرایی نظیر آموزش‌وپرورش، نیروهای مسلح و صداوسیما برای تأمین مسکن موردنیاز آنها اضافه کرد: با تأمین زمین‌ساخت یک هزار واحد برای این دستگاه‌ها در استان اردبیل در اولویت قرار گرفته تا با همکاری صداوسیما، آموزش‌وپرورش، نیروهای مسلح و بنیاد شهید ساخت این واحدها نیز از هفته‌های آینده آغاز شود.
وی بیان کرد: قرار شده شهرداری و نظام‌مهندسی نیز تخفیف 50 درصدی در برآورد هزینه‌های خود ارائه دهند تا در کنار واگذاری رایگان زمین، متقاضیان مسکن اقدام ملی از این فضا و بستر فراهم شده نیز استفاده کنند.

باباخانی ادامه داد: در شهرهای خلخال و پارس‌آباد با تلاش بنیاد مسکن احداث واحدهای مسکن اقدام ملی شروع شده و در برخی از پروژه‌ها نیز مراحل فونداسیون در حال انجام است.
وی به افزایش تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی در زمینه افزایش تسهیلات پرداخت ابلاغ نشده و تسهیلات در حد 100 میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود و مابقی مبالغ موردنیاز برای تکمیل مسکن اقدام ملی از سوی متقاضیان تأمین خواهد شد که در شش مرحله پرداختی در مراحل فونداسیون، اسکلت، نازک‌کاری و... از متقاضیان دریافت خواهد شد.
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: متقاضیان مسکن اقدام ملی در استان اردبیل پرداختی خود را در شش مرحله برای تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی انجام می‌دهند.
باباخانی اظهار کرد: در صورتی که متقاضیان همکاری لازم را در پرداخت به‌موقع آورده اولیه داشته باشند، مسکن اقدام ملی به‌مانند مسکن مهر طولانی نخواهد بود و به‌محض تکمیل، تحویل متقاضیان خواهد شد.

اجرای 40 پروژه بازآفرینی شهری در اردبیل

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل مجموع پروژه‌های بازآفرینی شهری اجرا شده را در سه سال گذشته 40 پروژه دانست و بیان کرد: پروژه‌های اجرایی فعال بازآفرینی شهری در سال‌های 97-98-99 در قالب توسعه امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی و یا ارتقای توانمندی‌های اقتصادی و ظرفیت‌سازی در مقیاس شهری و محله‌ای به تعداد 40 پروژه می‌باشد که از آن تعداد 19 پروژه با صرف هزینه‌ای حدود 250 میلیارد ریال تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
باباخانی افزود: در سال گذشته 160 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده بود تا شاهد اجرای کامل این پروژه‌ها در مناطق مختلف باشیم.
وی مقدار قیر رایگان تحویلی به شهرداری‌ها را در سال‌های 96 و 97 دو هزار و 397 تن اعلام کرد و گفت: در سال 98 مبلغ 6 هزار میلیون ریال به‌حساب شهرداری اردبیل واریز شده است.
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: جلسات ستاد بازآفرینی شهری استان تا پایان سال گذشته 24 جلسه برگزار شده و در ستادهای بازآفرینی شهرستان‌ها با هدف هماهنگی بیشتر 100 جلسه با حضور اعضا برگزار شده است.
باباخانی در پایان پروژه‌های در دست مطالعه بازآفرینی شهری را در شهر اردبیل 5 مورد و گرمی دو مورد اعلام کرد و گفت: در سایر شهرها هرکدام یک پروژه در حال مطالعه است که در مجموع 13 پروژه بازآفرینی شهری در دست اقدام بوده که از این تعداد 9 پروژه خاتمه‌یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha